Az S-osztályból készült kupét a nyolcvanas években az AMG műhelyében vették kezelésbe, az alaposan kiszélesített luxusautóba egy 6 literes V8-as motort szereltek. A keveset futott példánya ma őrülten sokat ér.
1979-ben jelent meg az S-osztályból a W126 generáció, amiből két évvel később a kupéval is elkészült a Mercedes. Az AMG akkor még független tuningcég volt, de az átépített autókat már meg lehetett rendelni a márkakereskedésekben. Aki mindenből a csúcsot kereste, az 560 SEC-ből sem elégedett meg a gyárival, hanem az AMG által tuningolt változatot kérte.
A szériamodell motorja az 5,5 literes V8-as, ami kereken 300 lóerőre volt képes, ezzel az öt méter hosszú luxuskupé végsebessége elérte a 250 km/órát. Az AMG azonban 6 literesre növelte a nyolchengeres motort, amivel
385 lóerő lett a teljesítménye, ezzel pedig 280 km/óránál is gyorsabban hasíthatott a Mercedes a német autópályákon.
Nem nehéz felismerni az AMG változatot, hiszen alaposan kiszélesített sárvédők kerültek rá, a teli keréktárcsák is szélesebbek alatta. A belső térben elektromosan állítható Recaro kagylóüléseket, AMG kormánykereket és
300 km/óráig skálázott sebességmérőt találsz, a Becker magnó is eredeti a még csak 31 ezer kilométert futott autóban.
A képeken látható példány 1990-ben készült, és nemrég újították fel, a fekete fényezéstől a fabetétes műszerfalon át a kárpitokig mindent kezelésbe vettek, még a karosszériaelemek illesztését is beállították. Az AMG korabeli csúcsmodellje így került az RM Sotheby’s aukciójára március elején, ahol
390 ezer dollárt, azaz 125 millió forintot adtak érte.