Igazi legenda a Renault 5 Turbo, és a középmotoros utcai raliautónak most a modernizált változata is elkészült, ami kiváló szórakozásnak ígérkezik.

A nyolcvanas évek legendás versenyautója volt a középmotoros Renault 5 Turbo, aminek az engedélyeztetéséhez közúti változatot is építettek belőle. A 160 lóerős turbós motor tehát nem az orrában, hanem az ülések mögött kapott helyet, és a hátsó kerekeket hajtotta, ettől lett igazán izgalmas ez a méregzsák.

A francia Legende Automobiles azt tervezi, hogy feléleszti a Renault 5 Turbo legendáját,

és bemutatták a terveket a kisautó modernizált változatáról. A karosszéria ikonikus stílusán nem is változtattak, de nagyrészt szénszálas anyagból építették újra, a teljesen LED-es fényszórók és hátsó lámpák még agresszívabbá teszik.

A pilótafülke is vadonatúj, de tökéletesen hozza a nyolcvanas évek stílusát.

A műszerfal például csak a formájával retró, igazából modern, hiszen a digitális kijelzős műszeregység és a kétzónás automata klíma sem hiányzik róla. Az utastér szigorúan kétüléses, a versenyülések mögötti teret a bukócsövezés foglalja el teljesen.

A Legende Automobiles nem árult el részleteket az új Renault 5 Turbo technikájáról, de a kipufogóvégek nem véletlenül kerültek rá, ahogyan a szekvenciális váltó karja sem, ezért klasszikus benzinmotoros technikára tippelünk.

Bármi is legyen a lemezek alatt, minket teljesen meggyőzött a forma, alighanem nem lesz nehéz vevőket találni rá.

Nemrég a Renault is elővette a klasszikus 5-ös témáját, de egy sportos elektromos autóhoz, ami ráadásul gyártásba is kerül.

Retró stílusú elektromos autó lesz az új Renault 5

Így, ahogyan van, mehet is gyártásba!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nagyobb volt arra az esély, hogy belemegy, minthogy nem, mégis megúszta

Videón a pillanat, amire nem sokan számítottak, hogy egyszer bekövetkezik az F1-ben

Schumacher és Montoya felejthetetlen csatája, ami kisebb perpatvarral ért véget

További cikkeink a témában