A tavaszi genfi szalonon leplezte le a négyajtós AMG GT-t a Mercedes, rögtön a csúcsváltozatban, most pedig itt az alapmodellnek szánt kivitel. Persze még így sem fogod lassúnak tartani a Panamera ellenfelét.

Az AMG GT már nem csak kétajtós kupé és roadster lehet, hiszen a Mercedesnél idén tavasszal leleplezték a 4-door Coupé néven kínált négyajtóst, ami valójában ötajtós, hiszen a csomagterét is nagy ajtón keresztül pakolhatod. A családi autónak is kényelmes gép ettől még igazi sportkocsi, főleg a kezdetben bemutatott csúcsváltozatokban.

Mit tudott eddig az AMG négyajtósa?

A csúcsot képviselő AMG GT 63-nál a négyliteres, biturbó V8-as ugyanis 585 lóerőre és 800 Nm-re, a 63 S-ben pedig 640 lóerőre és 900 Nm nyomatékra képes, míg az alájuk pozícionált AMG GT 53-ban soros háromliteres benzinmotor van 435 lóerővel és 520 Nm-rel, amihez a mild hibrid rendszer elektromos rásegítése 22 lóerőt és 250 Nm-t ad hozzá.

Most pedig itt a négyajtós sportkocsi alapváltozata,

az AMG GT 43, amibe ugyanaz a háromliteres sorhatos került, de szerényebb teljesítménnyel, 367 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal, amihez még mindig jár az EQ elektromos rásegítése. A Mercedes négyajtósa ezzel a nagy rivális Panamera szintén hathengeres, 330 lóerős alapváltozata fölé érkezik.

Az AMG GT 43 a kilencfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással 4,9 másodperc alatt gyorsul százra és 270 km/óra a végsebessége.

A bemutató képein pedig egy eddig nem látott Jupiter vörös fényezésben, Night külső csomaggal és egy egészen különleges, matt fekete teli keréktárcsával láthatod a Mercedes-AMG legújabb fegyverét, amivel berobbant a négyajtós sportautók piacára. Az új 43 változatban pedig valamivel éppen százezer euró alatt marad majd az ára.

Ez is érdekelhet:

Szépség, a szörnyeteg - Mercedes AMG GT-teszt - Roadster

A Mercedes maga is nyilvánvalóvá teszi: ez a roadster máris legenda. Vele voltunk egy hétig, és azt is élveztük, amikor csak mellette álltunk. Rendszámot nem nagyon lehet elképesztőbb új Mercedesre csavarozni. Az egyszerűségében is tökéletes, függőleges pálcás maszk is jelzi ezt: se a Mercedes-Maybach, se a G 65 AMG vagy az AMG SL 65, se a kicsit korábbi sirályszárnyas SLS nem kapott ilyet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Mennél egy kört egy Mustanggal? Így soha ne!

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

További cikkeink a témában