A Ruf nevéről biztosan a tuningolt Porschék jutnak eszedbe, de most egy olyan példányt mutatunk, amihez nem az alapokat, hanem csak az inspirációt adta a zuffenhauseni gyártó.

Alois Ruf alkotásai igazi ínyencségek a Porschék között, és a márka alapítója nem is mindig elégedett meg a 911-esek átépítésével, hanem időnként szabadjára engedte a fantáziáját. Így született a CTR3, ami nem egy létező modellből épült, hanem csak az inspirációt adta hozzá a Porsche.

A 4,45 méter hosszú sportkocsi kevlár-karbon karosszériája hosszabb, szélesebb és laposabb a korabeli Porschéknél, és nem hátra, hanem középre került a 3,7 literes, hathengeres bokszermotor.

Mivel két turbót is szereltek rá, ezért a teljesítménye 700 lóerőre, a legnagyobb nyomatéka 889 newtonméterre növekedett.

A motor a hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, így a CTR3 3,2 másodperc alatt gyorsul százra,

a végsebessége 375 km/óra. 2007-ben mutatták be, és 2012-ig csak 31 példánya készült, ezért elképesztően ritka. A képeken látható autóban ráadásul még háromezer kilométer sincs.

A hologramos matt ezüst festésű, vörös bőrbelsős ritkaságot eredetileg egy kaliforniai gyűjtő rendelte magának,

majd nemrég az RM Sotheby’s kínálta fel az aukcióján, ahol 850 ezer dollárra számítottak érte, ez 250 millió forintnak felel meg. Az árverésen nem kelt el, de utána nem sokkal gazdára talált a Ruf egyik legizgalmasabb sportautója.

(Képek: RM Sotheby's)

Ez is érdekelhet:

Mindig is álom volt, most is az marad ez a Ruf CTR

52 ezer kilométert futott, egymillió dollárt ér ez a példány.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában