Továbbra sem csitulnak a kedélyek a Red Bull és a Renault között.

Tizenegy év közös munka után 2018 idény végén a Red Bull – elég csúnya válás során – Hondára cserélte a Renault-motort. Max Verstappen pedig rögtön a szezonnyitó a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a harmadik helyen végzett, ami egyébként azt is jelentette, hogy Honda-motoros F1-es autó 2008 után először ért el dobogós helyezést.

A japánok energiaforrása tehát nagyot bizonyított*, így most egy merőben új problémával kell szembenéznie a Red Bullnak:

A Honda-motor annyival erősebb a Renault-motornál, hogy utána kell igazítani a karosszériát.

*Melbourne-ben Pierre Gasly és Max Verstappen érte el a legmagasabb végsebességet: 321,9 km/órás és 319,9 km/órás sebességgel – ezt persze nagyban befolyásolta, hogy ki mennyit és mikor használhatta a DRS-ét.

Az osztrák istálló tanácsadója, Helmut Marko el is mondta, konkrétan min kell változtatniuk:

„Szuper a motorunk! A karosszériánkon viszont még dolgoznunk kell. Sokkal több leszorítóerőre van szükségünk. 

Kis leszorítóerőt generáló autót építettünk, mert kompenzálnunk kellett az elmúlt években, hogy a gyenge motor mellett ne fékezzük még a leszorítással is az autót. Idén már nincs ilyen problémánk.

Viszont nincs nagy tapasztalatunk a jó leszorítóerejű autókkal, mert hatékonyabb aerodinamikával kellett javítanunk az autón.”

(via, fotó: Red Bull Racing)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés