Már a kétezres évek vége óta dolgoznak a szárazföldi sebességrekord megdöntésén, és a Bloodhound LSR projekt ismét eladóvá vált. 3,2 milliárd forintnak megfelelő összegre lenne szükség a folytatáshoz.

Bloodhound SSC néven 2008-ban indult a projekt, amelynek a célja, hogy megdöntsék a jelenlegi szárazföldi sebességrekordot, amit Andy Green vadászpilóta állított be a Thrust SSC-vel 1997-ben. A brit vadászpilóta a sugárhajtású járművel 1228 km/órás sebességet ért el, ezzel elsőként lépte át szárazföldön a hangsebességet.

Andy Green vezeti az újabb, Bloodhound LSR-re átkeresztelt járművet is,

amivel eredetileg az óránkénti ezer mérföldes, azaz 1609 km/órás sebesség elérését tűzték ki célul. A projekt azonban lassan haladt, és a pénzügyi forrás elapadása miatt egyszer már gazdát cserélt. A sebességrekordra hajtó rakétaautó-projekt most ismét eladóvá vált.

A legutóbb 2019-ben futott a Rolls-Royce sugárhajtóművel és rakétahajtóművel is felszerelt jármű, akkor 1010 km/órás sebességet sikerült elérni.

A projekt finanszírozása azonban elakadt, ezért most új szponzorokat vagy vevőt keresnek a rekordkísérletnek. A tulajdonos szerint 8 millió fontra, azaz 3,25 milliárd forintnak megfelelő összegre lenne szükség a folyatáshoz.

A 12,9 méter hosszú, több mint hat tonnás járművet Dél-Afrikában, a Kalahári sivatagban található sóstómederben hajtották, ami alkalmas a hasonló rekordkísérletekhez. A legújabb tervek már szerényebbek a korábbinál, jelenleg az óránként 800 mérföldes, azaz 1287 km/órás sebesség elérése a cél, amivel éppen át lehetne lépni a korábbi rekordot.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés