Szerinte a Renault, a McLaren, a Ferrari és a Williams a sárba tiporja a csapat nevét.
A Racing Point autója gyakorlatilag egy az egyben a 2019-es Mercedes másolata, ami annak tudható be, hogy a két csapat partnerségben áll egymással. A címvédő adja a motort és a szabályok által megengedett alkatrészeket az RP-nek, ami ezen kívül még a Mercedes szélcsatornáját is használhatja.
Ugyanakkor nagyon úgy tűnik, hogy az erre az idényre igencsak látványos javulást mutató Racing Point olyan alkatrész(eke)t is lemásolt, ami(ke)t nem lehetett volna – erre a megállapítására jutott az FIA a Renault három különböző nagydíjon tett óvásának kivizsgálása után. A büntetés pedig természetesen nem maradt el:
A szankció mértékével egyébként nem ért egyet a Ferrari, a McLaren, a Renault és a Williams sem, ők fellebbezést nyújtottak be az büntetés súlyosbításáért.
A csapat tulajdonosa, Lawrence Stroll egy dühös közleményben fakadt ki még a hétvégi, 70. Évforduló Nagydíj előtt – a Motortspot.com fordítása:
„Nem állok ki túl sűrűn a nagyközönség elé, de most nagyon is mérgesen reagálok minden olyan felvetésre, miszerint titokban csináltunk valamit vagy csaltunk. Főleg azokra a megszólalásokra, melyek a versenytársaktól érkeztek.
Sosem csaltam semmiben életem során. Ezek a vádak teljes mértékben elfogadhatatlanok és nem igazak. Az én becsületem, valamint a csapat becsülete most a kérdés. A Racing Pointnál mindenkit ledöbbentett és csalódással töltött el az FIA ítélete, de mi továbbra is határozottan hiszünk az ártatlanságunkban.
Ez a csapat, különböző nevek alatt, már több, mint 30 éve szerepel a Forma–1-ben, és ma 500 embert foglalkoztat. Mindig is konstruktőrök voltunk, és ez a jövőben is így marad. Ez alatt a 30 év alatt a csapat sokszor számított esélytelennek, miközben bőven erőn felül teljesítettünk a fantasztikus embereinknek köszönhetően.
2016 és 2018 között ez volt a negyedik legjobb istálló a rajtrácson, a legkisebb költségvetéssel dolgozva, miközben több dobogót is szereztünk. A csődeljárásból kilábalva, stabilitással és friss befektetőkkel, a csapat erős formája senkit nem szabadna meglepetésként érnie. A csapat végre elérheti céljait, és el kellene ismerni az erős teljesítményét.
Hiányzott a pontos útmutatás vagy tisztázás az FIA részéről azzal kapcsolatban, hogy miként kell megoldani a listázott elemre történő átváltást a szabályok szellemében és szándéka szerint.
A szabályok szerint, ahogyan azok le vannak írva 2019 után, nem lehet információkat megosztani vagy szerezni a fékhűtők tervezéséről. Ezen a ponton, amit tudsz és amit megtanultál, az a saját információd. Ettől a ponttól kezdve magadra maradtál. Mi is pontosan ezt tettük.
Tehát, csak hogy tisztázzam, nem volt útmutatás az FIA részéről, ami a nem listázott elemről listázottra való átváltást illeti, és a Racing Point 2020 márciusában írásos megerősítést kapott az FIA-tól, hogy megfelelünk a szabályoknak ezen a területen.
Ezen a héten ledöbbentem, amikor megláttam, hogy az FIA bevezetett egy olyan kikötést, amely korábban nem létezett. Azon a tényen túl, hogy a Racing Point megfelelt a technikai szabályoknak, ledöbbentem azon, ahogyan a Renault, a McLaren, a Ferrari és a Williams kihasználta ezt a lehetőséget a fellebbezésre, és ezzel megpróbáltak levonni teljesítményünk értékéből.
A sárba tiporják a nevünket ezzel, és ezt nem nézhetem tétlenül vagy fogadhatom el. Minden lehetséges eszközt bevetek, hogy bizonyítsam ártatlanságunkat.
A csapatom fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy egy versenyképes autóval álljanak elő. Mélyen elszomorít a riválisok sportszerűtlensége. Megértem, hogy az FIA most nehéz és komplikált szituációban találta magát több okból is, de ugyanakkor tisztelem és értékelem az erőfeszítéseiket, hogy egy olyan megoldást találjanak, amely a sport érdekeit szolgálja.”
Eközben...
(Forrás: motorsport.com, fotó: BWT Racing Point F1 Team)