A Wired tudósítója bejutott a világ második legnagyobb hajógyárába, a Daewoo Shipbuilding and Marine Engineeringbe, ahol gondos koreai kezek a világ legnagyobb hajóját építik ezekben a napokban. Vagyis hajóit, ugyanis a Maersk Triple–E-ből 2015-re összesen húsz darab fog elkészülni.
Hogy mire kell valakinek húsz ilyen hajó, azt elképzelni is nehéz – hacsak nem a tiéd a világ legnagyobb vízi szállítmányozó vállalata, mert ebben az esetben elég kézenfekvő a magyarázat.
A hajó tizennyolcezer konténert bír el egyszerre. Nem tudunk rá példát mondani, hogy kell elképzelni tizennyolcezer konténert, ezért könnyebb, ha arról az oldalról közelítjük meg a dolgot, hogy tizennyolcezer konténer elszállításához egy ekkora hajóra van szükség.
Kitalálod-e, hogy mi ez itt? Igen, ez egy motor. Egy kétemeletes motor. Egy kétemeletes, negyvenegyezer lóerős motor.
És mindez így néz ki egészben. Félelmetes.