Nem az lesz, hogy ALT-F4-gyel záródnak majd az ajtók, hanem egy óriási adatfelhőt építenek fel együtt.
A Volkswagen Csoportnak tavaly komoly problémákkal kellett megküzdenie új modelljeinek szoftvereivel kapcsolatban. Az ID.3-ak kiszállítása több hónapos csúszásokkal indult, az új Golfra több tízezres visszahívási akciót kellett indítani az automatikus vészhívó szoftver hibája miatt. Ezek a hírek pedig elég rosszul mutattak azok mellett, amelyekben a Teslák újabb fontos vagy vicces, estéről reggelre a tulajdonos beavatkozása nélkül lezajlott központi szoftverfrissítéseiről olvashattunk.
Talán ezek a tapasztalatok is benne vannak abban a döntésben, hogy a cég inkább felkért egy meglehetősen ismert szoftverkészítő vállalatot, hogy segítsen neki a jövőbeli modelljei önvezető funkcióihoz szükséges informatikai hátterének felépítésére.
A VW mai bejelentése szerint a cégcsoport amerikai IT-csapata, a Car.Software Organisation a Microsoft adatfelhő-szolgáltató alegységével, a Microsoft Azure-rel együttműködésben állítja össze az úgynevezett Automated Driving Platform (ADP) nevű szoftverrendszert. Dirk Hilgenberg, a Car.Software vezetője szerint a Microsoft adatforgalmazási tapasztalatát felhasználva jóval hatékonyabb lesz a szoftverfejlesztés folyamata az autógyártónál és felgyorsulhat az új biztonsági és kényelmi szolgáltatások, az egyre magasabb szintű önvezetési képességek bevezetése. Scott Guhrie, a Microsoft felhő- és AI-szolgáltatásokért felelős alelnöke pedig azt emelte ki, hogy az együttműködéssel az Azure sokat léphet előre abbéli célja fel, hogy a jövőben általános mobilitási informatikai szolgáltatóvá váljon.
A Volkswagen első, hálózatba kapcsolt, egymással és az adatfelhővel folyamatosan kommunikáló flottája, mely a cég saját autóparkjában használva tesztelnek majd először, a tervek szerint még az idén kigurul a forgalomba, hogy aztán 2022-ben már új önvezető szuperképességekkel felszerelt VW-k érkezzenek az autószalonokba is.