A hetvenes években még az is előfordulhatott volna, hogy Alfa Romeo taxik lepik el a New York-i utcákat. A futurisztikus jármű terveit Giugiaro készítette, és bár nagyon előremutató volt, végül minden maradt a régiben.
A sárga taxik legalább annyira hozzátartoznak New York utcaképéhez, mint a felhőkarcolók, és a hetvenes évek közepén még a klasszikus Checker taxik voltak szolgálatban. 1960-ban mutatták be azt a Marathon névre keresztelt típust, ami évtizedeken keresztül vitte az utasokat a városban, és legalább egy filmben biztosan láttad már. Robert de Niro is éppen ilyet hajtott a Taxisofőrben, amit 1976-ban mutattak be a mozik.
Az igény megvolt a változásra, 1975-ben például a New York-i Museum of Modern Art pályázatot írt ki egy új generációs taxira, ami kompakt, mégis tágas, és annyira környezettudatos, amennyire csak lehet. A három nagy amerikai, a Chrysler, a Ford és a General Motors nem érdeklődött, az autómárkák közül csak a Volkswagen és a Volvo nyújtott be pályázatot.
Az Italdesign pedig kitalálta, hogy Alfa Romeo taxikat vinne New Yorkba.
Giorgio Giugiaro igazán előremutató prototípust tervezett,
hiszen a kereken négy méter hosszú járműben elfért öt utas, akik nagy ablakokon bámulhatták a várost, és tetőablakon át csodálhatták a felhőkarcolókat. A felhajtható ülésekkel egy babakocsinak vagy egy kerekesszéknek is jutott benne hely, amihez még rámpát is szereltek az autóra. A meghajtást az Alfasud 1,3 literes, 70 lóerős négyhengeres bokszermotorjára bízták.
A kompakt Alfa Romeo üdítően hatott a több mint öt méter hosszú Checker taxik mellett, amiket 4 literes hathengeres vagy 5,7 literes V8-as motorral szereltek. 1976. június 18-án nyílt meg a kiállítás, ahol az öt pályaművet lehetett megcsodálni.
A koncepció ugyan tele volt jó ötletekkel, de New Yorkot nem sikerült bevennie az olasz stílusnak,
és a minivan hódítására is várni kellett, a Voyagert ugyanis csak 1983-ban mutatta be a Chrysler.
Ez is érdekelhet: