Középmotoros sportkocsival tér vissza az Alpine
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Sokszor lehetett már hallani róla, hogy a Renault feltámasztja az Alpine márkát, és több tanulmányautó után most végre itt van a sorozatgyártásra szánt modell. Egyelőre csak két képet tettek közzé róla, az adatokkal még adósok maradtak a franciák.

Kompakt sportkocsiból nincs túl sok manapság, és ha nem valami fronthajtású pótlékról, hanem igazi, középmotoros, hátsókerék-hajtású sportautóról beszélünk, akkor egészen kevésre szűkül a választék. Persze az egyik jobb, mint a másik, ott van például a csodálatos Alfa Romeo 4C, a régóta csiszolt Lotus Exige, és a szinte tökéletes Porsche Cayman is. Ez a liga most újabb szereplővel bővül: jön az Alpine A110.

A Renault már régóta ígérte, hogy feltámasztja az Alpine márkát, amit egykor megvásárolt, és amivel olyan sikeres volt a raliban. Ha meghallod az Alpine nevet, akkor szinte biztos, hogy az A110 ugrik be először, ez a jellegzetes formájú, kereklámpás sportkocsi, amivel még Ferjáncz Attila is versenyzett. De az utódai amellett, hogy egyre nagyobbak és erősebbek lettek, egyre kisebb tényezővé váltak a piacon, így a Renault a megszüntetése mellett döntött.

A márka megalapításának ötvenedik évfordulójára kihoztak egy futurisztikus szuperautó-tanulmányt, ám arra kevés esély volt, hogy gyártásba kerüljön. Nem így az Alpine Celebration és Alpine Vision koncepciók, amelyekkel a Renault végigturnézta az utóbbi autószalonokat. Most pedig Genfben a végleges, gyártásra kész változatot leplezik le, természetesen kék színben, aminek ismét A110 lesz a neve. A műszaki adatokkal még adósok maradtak a franciák, de kíváncsiak várjuk, mire lesz képes az Alpine az Alfa 4C és a Cayman ellenében.

 

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.