A hetvenes években az Audi még nem tartott ott, mint ma, de már akkor szerettek volna belőle sportos prémiummárkát faragni, ezért egy motorkerékpár gyártását is fontolóra vették. A prototípus elkészült, de nem vált valóra.
Ferdinand Piëch, akit Volkswagen-vezérként ismerhetsz, 1972-ben kezdett dolgozni az Audinál. A feltörekvő márka akkoriban olyan modelleket kínált, mint az Audi 80 első generációja, ami 1973-ban elnyerte az Év autója díjat, vagy az Audi 100-nak szintén az első szériája, amiből kupét is gyártottak.
Piëch szándéka volt, hogy az Audiból sportos prémiummárkát faragnak, és az egyik ötlet egy motorkerékpár tervezése volt.
A munkát az osztrák mérnök Roland Gumpert kapta, az alapokat pedig a kor egyik elismert sportmotorja, a BMW R90S adta, amibe az Audi saját motorját tervezték beépíteni. A később csak Volkswagen Polóként ismert Audi 50-ből származó 1,1 literes, 60 lóerős négyhengeres erőforrást nézték ki erre a célra.
A BMW vázát alaposan át kellett alakítani, hogy elférjen benne az Audi-motor, a váltót egy Norton motorkerékpárból vették át.
Gumpert ezer kilométeren keresztül tesztelte a prototípust, ami szerinte nagyon jól ment, és akár az Audi 1,3 literes motorját is elbírta volna.
A Z02 néven emlegetett motorkerékpárt 1978-ban vitték el a wolfsburgi főhadiszállásra, hogy döntsenek róla.
Gumpert úgy emlékszik, a vezetőség a tervet hamar visszadobta azzal, hogy „nem vagyunk bicikligyártók”, pedig
ha akkor zöld utat kap a projekt, az Audi olyan motorkerékpár-gyártó lehetett volna, mint a BMW.
A mérnök később mégis dicsőséget szerzett a quattro összkerékhajtással, amivel négy rali-világbajnoki címet szereztek, később a nevét az általa tervezett, Audi-motoros Apollo sportautó is viselte.
Jóval utána, de Piëch álma is valóra válhatott azzal, hogy 2012-ben a Volkswagen-csoport megszerezte magának a Ducati motorkerékpár-gyártót.