Mintha nem lett volna eddig is elég szabadidő-autója az Audinak, most bemutattak egy újabbat. A Q3 Sportback a kupés formáján kívül is érdekes lehet számunkra, ugyanis a Q3-hoz hasonlóan a márka győri üzeméből kerül ki.
Nem ez az első sportos formájú szabadidő-autója az Audinak, hiszen ott a Q7 izmosabb testvére, a Q8, és most a kompakt méretű Q3 kupéformájú változatát is megismerhetjük. A neve nem Q4 lett, azt egy teljesen elektromos változatnak tartják fenn, hanem Q3 Sportback, amivel utalnak a karosszéria lejtős hátú befejezésére.
A Q3 Sportback tényleg látványosabb lett a hagyományos Q3-nál,
pedig az alapok megegyeznek. A fényszórók, a hűtőmaszk és a hátsó lámpák nagyon hasonlóak, ahogyan a legendás quattro mintájára kidomborított sárvédők is, az akár 20 colos kerekei, a három centivel laposabb teteje és lejtős hátsó szélvédője mégis sokkal atletikusabbnak láttatja.
A Sportback 4,5 méteres hossza csak másfél centivel nagyobb, és a térkínálata is hasonló a Q3-éhoz.
A fejtér persze szűkösebb, de a csomagtartó ugyanúgy 530 literes, a hátsó üléseket 13 centiméteres sínen lehet eltolni és a támlájuk meredekebb szögbe állítható, így akár 622 liter is lehet a raktér. A hátsó ülések ledöntése után valamivel kevesebb, 1525 helyett 1400 literes a tér.
A műszerfal szinte egy az egyben kerül át a Q3-ból, a színes képernyős műszeregység a Sportback esetén szériafelszerelés,
ahogyan a sportfutómű sem kerül plusz pénzbe. A motorok a Q3-ból lehetnek ismerősek: a 45 TFSI a kétliteres benzines 230 lóerővel, a 40 TDI a kétliteres dízel 190 lóerővel, ezekhez széria a quattro hajtás és a hétfokozatú duplakuplungos váltó.
Az alapmodell a 35 TDI a kétliteres dízel 150 lóerős változatával, ehhez alapból kézi váltó jár, de a duplakuplungos váltó és az összkerékhajtás rendelhető. Később jön a 35 TFSI, az 1,5 literes, 150 lóerős benzines, felárért szintén hétfokozatú automatával és
48 voltos mild hibrid hajtással, ahol 40 és 160 km/óra közötti sebességnél a motor lekapcsolásával vitorlázik az autó.