Az Audi is beszállt a kupéformájú szabadidő-autók gyártásába, itt a Q3 Sportback, ami sportos csomagolásban teszi még vonzóbbá a tökéletesre csiszolt kompakt SUV-t. Mild hibriddel is vezettük a hozzá illő utakon.

A szabadidő-terepjáróknál csak a kupéformájú változatok divatosabbak, és most az Audi is belépett ebbe a kategóriába. A BMW-nél és a Mercedesnél már több méretben is találsz kupésított SUV-t, és az Audi sem akart lemaradni, a sajátjukat a Q3-ból építettek meg. A neve mégsem Q4 lett, azt egy tisztán elektromos modellnek tartják meg, hanem Q3 Sportback, ami egyértelműen jelzi, hogy a Q3 sportosabb változatáról van szó.

A formatervezőknek nem volt könnyű dolguk, hogy a Sportback minél jobban különbözzön az alapokat adó Q3-tól, de közben lehetőleg minél több közös alkatrészt tartson meg a könnyebb gyárthatóság érdekében. A becsületükre legyen mondva, hogy tökéletesen oldották meg a feladatot,

a Q3 Sportback nagyon dögösen néz ki, aligha látszik rajta, hogy valójában nem sokban tér el a hagyományos Q3-tól.

A kupéformájú tetővonalával a Sportback nyúlánkabbnak tűnik, pedig igazából csak másfél centivel lett hosszabb, az szinte semmi.

Még az első szélvédőt is megdöntötték, és a három centivel alacsonyabb, ívelt formájú tetővel az újdonság szélesebbnek látszik a Q3-nál, pedig nem az. A sárvédők fölötti izmos domborítás éppen olyan, mint a családi változaton, a szériában LED-es fényszórók és még a hátsó lámpák is megegyeznek. Így kell hozott anyagból még jobbat alkotni.

A Q3 Sportbackben az a legjobb, hogy a kupéformája cseppet sem rontott a használhatóságán.

Az utastere így is elég tágas, a hátsó üléseken még éppen elegendő a fejtér, és hátrafelé is jobban ki lehet látni, mint vártuk. A csomagtartója éppúgy 530 literes, mint a hagyományos Q3-nak, és a 13 centis sínen tologatható, dönthető támlás hátsó ülésekkel ugyanolyan sokféleképpen variálható. Ha megtetszett a formája, a helykínálattal nem kell kompromisszumot kötnöd.

A kormánykerék mögött még többet is kapsz, mint a hagyományos Q3-ban.

A Sportback például szériában adja a színes képernyős műszeregységet, ami alapból 10,25 colos, de akár 12,3 colos is lehet, és a számlapokon kívül a térképet is nézheted rajta, a középen lévő 10,1 colos érintőképernyőt pedig enyhén feléd fordították, a navigációs úti célt kézírással is be lehet vinni. A minőségérzet tökéletes, külön tetszett, hogy a műszerfalra is kerülhet puha Alcantara betét.

A dupla kijelzőn kívül más is jelzi a Q3-ban, hogy az Audi lépést tart a technikával. A telefonodat vezeték nélkül töltheted, a négy USB csatlakozó közt Type A és C is van, és a 4G kapcsolatos fedélzeti wifi sem hiányzik. Újdonság az Amazon Alexa integráció, amivel különféle parancsokat adhatsz ki, például

még az autóban ülve bekapcsolhatod otthon a klímát vagy a fűtést, és hazaérve hangvezérléssel nyithatod a garázskaput, ami azért elég menő.

A motorkínálat megegyezik a Q3-éval, és igazából műszakilag sincs lényeges különbség a két autó között. Az alacsonyabb tetővonal bizonyára valamivel alacsonyabb súlypontot ad ki, de ezt aligha érzed meg menet közben, sokkal többet számít, hogy a Sportback alapból valamivel sportosabb futóművet kap, és a kerekei alapból 18, de akár 20 colosak is lehetnek.

A direkt és eltalált hangolású kormányzásával a Q3 kupéját öröm volt fűzni az egyik kanyarból a másikba.

A hozzá leginkább illő helyen, a Fekete-erdőben próbáltuk ki az Audit, és háromféle motorral is vezettük a Q3 Sportbacket. A legjobbnak persze a jelenlegi csúcsmodell, a 45 TFSI ígérkezett, aminek a 230 lóerős, kétliteres benzinmotorjához hétfokozatú duplakuplungos váltó és összkerékhajtás is járt.

A sportosra hangolt Audiban el is felejtettük, hogy magasabb építésű autóban ülünk, miközben kanyargott alattunk a tökéletes minőségű aszfalt.

Mégis jobb volt valamivel az erősebb dízel, a kétliteres, 190 lóerős 40 TDI, ami már kisebb fordulatról is határozottabban húzott, nem kellett forgatni a motort ahhoz, hogy menjen, és ugyan a dízeles hangját nem tudja titkolni, de összességében kiegyensúlyozottabbnak tűnt.

Nem tévedhetünk nagyot, ha azt mondjuk, hogy ezzel a motorral, és hozzá természetesen az automatizált váltóval lesz a legkeresettebb a Q3 Sportback.

A bemutatón a Q3 Sportback egyik érdekességét, a mild hibridet is kipróbálhattuk. A 35 TFSI-ben az alapokat adó motor nem újdonság, a 150 lóerős 1,5 literes négyhengeres benzines a hagyományos Q3-nak is a belépőmotorja, de most

egy 48 voltos mild hibrid rendszert kapott, ami a kategóriában elsőként az Audinál jelent meg.

A rendszer lelke az önindítót és a generátort helyettesítő elektromotor, ami visszatölteni és rásegíteni is képes.

Nem igazi hibridről van szó, de a hagyományos start-stopnál annyival többet tud, hogy a lámpához gurulva már 22 km/óra alatt leállítja a motort, és ami a legjobb az egészben, hogy indítózás nélkül, észrevétlenül kelti életre újra, mintha mindig is járt volna. A csendesen működő 1,5 literes motor tökéletes erre a feladatra,

még azt sem veszi zokon, hogy 40 és 160 km/óra között menet közben is leáll, amikor nem nyomjuk a gázt, és benzin nélkül vitorlázunk.

A mild hibrid alapvető célja persze a spórolás a benzinnel,

de a megtakarítás a gyári adatok szerint is csak 0,4 liter száz kilométeren, ami a valóságban aligha lesz érezhető. A hagyományos start-stopnál finomabb újraindítások és a menet közbeni jobb rugalmasság mégis mellette szól, az elektromotor 9 kilowattal és 50 Nm-rel képes besegíteni a benzinesnek gyorsításkor. A lassításkor visszatermelt energiát egy 9,5 amperórás lítiumion akkumulátorban tárolja, aminek a csomagtér padlója alatt szorítottak helyet.

A Q3 Sportback azért is kedves nekünk, mert Győrben készül,

ahol a hagyományos Q3 is. Nem lett sokkal drágább nála, a 9,65 milliótól induló Q3-hoz képest az ára egy kicsivel 10 millió fölött kezdődik, de jobb is a szériafelszereltsége. A csúcs az Edition One, egy olyan kiadás, ahol a hűtőmaszk és az emblémák is feketék, a csupa fekete autón ez nagyon ütősen tud mutatni, és végső soron a látvány a Sportback újdonsága, mert a Q3 már eddig is nagyon rendben volt.

Olvasd el, milyen volt vezetni a hagyományos Q3-at:

Nem a méretétől lesz menő a legújabb Audi Q3

Győrben már gyártják, mi pedig már vezettük, és elmondjuk, hogy milyen volt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés