Csak egy hajszál választhatta el attól, hogy valóra váljon az Audi sportautója a kilencvenes években. Az 1991-ben bemutatott, középmotoros, összkerékhajtású Quattro Spyder ezért szó szerint megelőzte a korát.
1991-ben a frankfurti autószalon közönsége csodálhatta meg ezt az Audi sportautót, ami az eltelt közel három évtized alatt feledésbe merült, pedig mennyire jól fest még mai szemmel nézve is! A Quattro Spyder azt mutatja meg, milyen lett volna az Audi R8, ha a kilencvenes években válik valóra, tizenöt évvel azelőtt, hogy tényleg gyártásba került.
A felépítése is hasonló az R8-éhoz, alumínium karosszériás, középmotoros és összkerékhajtású.
A képekről nem derül ki, de nem valami nagy, 4,23 méter hosszú, 1,77 méter széles és mindössze 1,17 méter magas. A kerekei 18 colosak, amire 205/55 méretű abroncsok kerültek, a puritán belső a kor többi Audi modelljének elemeiből készült.
A motorja 2,8 literes V6-os, ami 175 lóerőre képes, és ez manapság már egyáltalán nem számítana soknak,
de a Quattro Spyder csak 1100 kilogrammot nyomott, ezért elég jól mehetett vele. A neve sem véletlenül Spyder, hiszen feltűnő narancssárga a prototípus olyan üvegtetőt kapott, amit könnyedén ki lehetett emelni.
Sokáig úgy tűnt, hogy a koncepció akár másnap gyártásba kerülhetne,
elkészültek a prospektusok is, és ez oda vezetett, hogy az Audi-kereskedések állítólag több ezer megrendelést kaptak rá. A gyáriak végül mégsem adtak neki szabad utat, mert nem tudták volna a tervezett 100 ezer márkáért adni, pedig a formája láttán ennél jóval többért is lehetett volna rá vevő.
A prototípus mégsem hiába született, hiszen több megoldása is valóra vált a későbbi Audi modellekben.
A 2,8 literes motor a 80-as és 100-as típusokba került, az alumínium karosszéria az A8-assal került sorozatgyártásba, a sportkocsi ötletét pedig négy évvel később a TT folytatta, amit 1998-tól szereltek össze Győrben. A Quattro Spyder az ingolstadti Audi-múzeumban nézhető meg.