A legjobb dolog az új Audi RS3-mal kapcsolatban az, hogy a szigorodó emissziós normák ellenére is megtarthatta a karakteres turbós öthengeres motorját, amivel még gyorsabb is tudott lenni az elődjénél.
Az új generációs A3 megjelenése után számíthattunk a legsportosabb RS3 változatra, ami ezúttal is ötajtós és lépcsőshátú karosszériával mutatkozott be. A legjobb az egészben az, hogy az Audi megtartotta az elődjéből az öthengeres motorját, nem kellett kisebb köbcentis, elektromos rásegítésű motorra váltania, amiért máris imádjuk.
A piacon egyedülálló 2,5 literes, turbós öthengeres motor nem lett erősebb, továbbra is 400 lóerős,
és a maximum nyomatéka is csak mérsékelten változott, 480-ról 500 Nm-re nőtt. Az Audi mégis megoldotta, hogy a hétfokozatú duplakuplungos váltóval és összkerékhajtással szerelt RS3 gyorsabb tudjon lenni az elődjénél.
3,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra az új RS3, három tizeddel rövidebb idő alatt, mint az elődje,
de még a nála izmosabb, 421 lóerős Mercedes-AMG A 45 S-nél is gyorsabb lett. A végsebessége 250 km/óránál korlátozott, és akinek ez nem elegendő, opcióként megrendelheti a limit 280 vagy 290 km/órára való növelését is.
Az RS3 igazi újdonsága nem is a teljesítménye, hanem az állítható összkerékhajtása.
A nyomatékvektorálás lehetővé teszi a gyorsabb kanyarokat, az Audi szerint érzésre hátsókerék-hajtásúként viselkedik az autó. A megfelelő beállítással valóban az összes nyomatékot hátra küldhetjük, és ekkor driftelni is lehet vele.
Az Audi a többi részét is átdolgozta az RS3-nak, például feszesebb lett a futómű, opcióként adaptív lengéscsillapítás is elérhető.
A kerékdőlést még inkább negatívra állították, amivel jobban tapad a kanyarokban, a kormányzása direktebb lett, és a fékek is erősebbek, a kerámiatárcsákat hatdugattyús nyergek harapják.
Az újdonságról első ránézésre megmondod, hogy az A3 legsportosabb változata,
a méretes hűtőmaszk kerete teljesen fekete, és a légbeömlők is nagyobbak. Szélesebbek lettek a sárvédők, az elsők mögé légkilépő nyílások kerültek, a kerekek 19 colosak, hátul az RS-modellekre jellemző két ovális kipufogóvég és a légterelő jelenti a különbséget.
Belül a sportüléseket méhsejtrácsos mintával varrták, opció a nappabőr üléskárpit, az alul egyenesített kormánykereket Alcantarával borították, a kárpitok varrása és a szellőzőnyílások mintája pedig fekete, piros és zöld is lehet.
Az új RS3 Sportback és RS3 Limousine augusztustól már rendelhető, az első példányok ősszel érkeznek belőle.