Nem mondhatod, hogy lemondanának a dízelről az európai márkák, az Audi például csakis TDI-vel kínálja az S6 és S7 Sportback most bemutatott új generációját, amit mild hibrid rendszerrel tesznek még sportosabbá.
Az alapmodellnél sportosabbak az S kivitelek az Audinál, amiből most az S6 és S7 új generációját mutatta be a német márka. A két típus elődjét 4 literes biturbó V8-as benzinmotorral szerelték, ezért lehet meglepetés, hogy az újdonságot Európában csakis dízellel forgalmazzák. A sportmodellek a jól ismert 3.0 TDI új változatát kapják.
A V6-os turbódízelt elektromos kompresszorral is ellátták, ezzel a teljesítménye 286-ról 350 lóerőre nőtt, a legnagyobb nyomatéka 700 Nm.
A nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelt S6 ezzel 5 másodperc alatt gyorsul százra, az S6 Avant és S7 Sportback is csak egy tizeddel több idő alatt.
A dízel sportmodelleket 48 voltos mild hibrid rendszerrel is felszerelte az Audi,
ami az önindítót és generátort helyettesítő elektromotorral akár 40 másodpercig képes leállított dízellel gurulni, ha nem nyomod a gázpedált. A gyári fogyasztása ennek megfelelően elég kedvező, 6,5 liter körül alakul száz kilométeren. A végsebességet 250 km/órára korlátozzák.
Az S6 és S7 szériában kapja a hátsókerék-kormányzást és az állítható lengéscsillapítást,
opcióként hátsó sportdifferenciál, légrugózás és karbon-kerámia fékek rendelhetők. Csak Európában vált dízelre az S6 és S7, ami az Egyesült Államokban, Ázsiában és a Közel-Keleten az RS5-ből ismerős 2,9 literes V6-os TFSI benzinest kapja, továbbra is 450 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal.
Ha kíváncsi vagy, milyen volt vezetni az új Audi A6-ot:
Bravúrosan építették az A6-os testébe az A8-as Audit - A6 55 TFSI Quattro-teszt - Roadster
Attól még, hogy nap mint nap az ötlettelenség és az igénytelenség harmóniájában született reklámok sorával vagyunk kénytelenek találkozni, ennek az iparágnak is vannak művészei és művészeti alkotásai. Ilyenek a nagy cégek látszólag egymásnak, de leginkább persze a közönségnek szóló kreatív üzenetei, amelyek minimalista grafikai megoldásokkal, olykor néhány szóval is nagyobb hatásúak, mint mindenféle harsány, a felsőfokot is fokozni igyekvő, primitív reklámok.