1988-ban szerezte első világbajnoki címét Ayrton Senna azzal a McLaren versenyautóval, ami az ihletet adta ennek a P1-nek a külsejéhez. Persze nem csak a matricázástól lett egyedi a hibrid szuperautó.
Ayrton Senna nagy rajongója volt ennek a McLaren P1-nek a tulajdonosa, ezért azzal a kéréssel vitte vissza az egyedi autókat építő részleghez a hibrid szuperautót, hogy készítsenek belőle egy emlékmodellt a legendás pilóta első világbajnoki címének harmincadik évfordulójára. Senna 1988-ban került a McLarenhez, és csapattársával, Alain Prosttal együtt tizenhatból tizenöt versenyt nyertek meg abban az évben.
A hibrid szuperautó megkapta a McLaren 4/4 ikonikus piros-fehér festését.
A Marlboro mintegy két évtizeden keresztül szponzorálta a csapatot, és a neve ugyan most nem került fel a P1-re, de az a vonalkód igen, ami annak idején a dohányreklámokat tiltó országokban a versenyautókon is látható volt. Senna 12-es rajtszáma és a brazil zászló sem hiányozhat az egyedi példányról, aminek a dekorációja 800 óra alatt készült el.
A P1-nek nemcsak a külsejét alakították át, hanem az aerodinamikáját is,
újak az első légterelők, és ott a hatalmas hátsó szárny, ami a Formula–1-es autóét idézi, és 800 kilogramm leszorító erőt termel. A hibrid rendszer módosításával a P1 valamivel izmosabb is lett, az utastérben pedig egyedi kormánykereket és olyan szénszálas kagylóüléseket láthatsz, amiket a McLaren Sennához fejlesztettek ki.
Még hozzáillő bukósisakot is készítettek a McLarennél, az autó pedig a Beco nevet kapta, így becézte ugyanis Sennát a családja.
A legendás brazil pilóta, akinek egyik emlékezetes mondata is díszíti ezt a P1-et, összesen 161 Formula–1-es futamon indult, ahol 61 pole pozíciót és 41 győzelmet szerzett, három világbajnoki címmel a háta mögött 1994-ben vesztette életét a San Marinói nagydíjon.