Azért építette meg az I.D. R prototípus-versenyautóját a Volkswagen, hogy az elektromos hajtásúak kategóriájában megdöntse vele a Pikes Peak rekordját. Most azonban kiderült, hogy az abszolút rekordot is simán behúzták az amerikai hegyi felfutón.

2013-ban, amikor Sebastien Loeb a Peugeot 208 T16-tal megdöntötte a Pikes Peak rekordját, olyan időt ment, ami akkor úgy tűnt, hogy sokáig legyőzhetetlen marad. De csak öt évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy ismét rekordot döntsenek az 1916 óta megrendezett hegyi felfutón.

A Volkswagen eredetileg csak az elektromos autók kategóriájának rekordját akarta megdönteni az I.D. R-rel, azzal a 680 lóerős, és mindössze 1100 kilogrammos prototípussal, amit Romain Dumas vezetett, de végül a Pikes Peak abszolút rekordját is behúzták vele.

Csak egy próbálkozása volt a pilótának a 19,99 kilométeres, 156 kanyarral tarkított, immár aszfaltozott pályán, és Romain Dumas élt a lehetőséggel. 7 perc 57,148 másodperc alatt ért célba, 16 másodperccel megdöntve Loeb abszolút rekordját.

Nézz még pár képet a világ egyik leglátványosabb helyen lévő versenypályájáról:

Ez is érdekelhet:

Villanyautó, önvezetés és okosjárművek - Így fogunk autózni 2028-ban - Roadster

Mi lesz tíz év múlva? Legkésőbb tíz év múlva kiderül, addig viszont elképzeltük, hogyan fér majd meg egymás mellett a robotizált és humán erőforrás által vezetett kocsi, mi lesz a tömegközlekedéssel és a taxikkal, és milyen autó lesz a használtpiaci sláger.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Kitalálod, melyik a leghosszabb nemzeti autópálya a világon?

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés