Szinte mindent tudtunk már róla, csak éppen azt nem láttuk, hogyan is néz ki valójában az Audi első tisztán elektromos autója. Az e-tron a konnektorról tölthető prémiumautók egyre bővülő kategóriájába érkezik.

A Tesla jó ideig uralhatta az elektromos autók kategóriájának csúcsát, de egyre több kihívója érkezik. A Jaguar I-Pace és a Mercedes-Benz EQC után az Audi is leleplezte az első teljesen elektromos hajtású modelljét, itt az egyszerűen csak e-tron névre keresztelt újdonság szériagyártásra kész változatban. A gyártó többször is megmutatta már az autót, még álca alatt, most azonban nélküle is megnézheted.

Mint a többi prémiummárka, úgy az Audi is a nagyméretű crossoverek közé pozícionálja az e-tront.

4,9 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,62 méter magas, ami azt jelenti, hogy csaknem akkora, mint a Q7, csak tíz centivel rövidebb nála. A 2,93 méteres tengelytávja is jókora, ami tágas utasteret sejtet. A csomagtér legalábbis bőséges, kereken 600 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1725 literesre bővíthető, és akkor ott van még a 60 literes raktér is az orrában.

Az Audi nem akarta futurisztikus dizájnnal elriasztani a vásárlóit az elektromos autótól,

ezért a 19 colos kerekeken gördülő e-tron a márka többi SUV-jéhez hasonló vonalakat kapott. Persze nem lesz nehéz megkülönböztetni a többi testvérétől, amiről apró részletek gondoskodnak. A hűtőmaszk ezüstszínű, a hátsó lámpákat fénycsík köti össze, az első sárvédőn pedig ott a töltőcsatlakozó helye.

Az e-tron legérdekesebb részlete a kamerával helyettesített visszapillantó tükör,

aminek a képét két 7 colos OLED képernyőn lehet követni, és amit az elsők között küld gyártásba az Audi. Az e-tron ezzel tele lesz képernyőkkel, hiszen a műszeregységet egy 12,3 colos képernyő helyettesíti, a középkonzolon pedig a navigáció 10,1 colos érintőképernyője alatt ott egy másik, 8,6 colos képernyő, ahol például a klíma és a billentyűzet jelenik meg.

A konkurensekhez hasonlóan az e-tron is két elektromotort kapott.

Az első kerekeket egy 170 lóerős, a hátsókat egy 190 lóerős motor forgatja, ezek kombinált csúcsteljesítménye maximum 408 lóerő és 660 Nm lehet. Az e-tron legalább 2,4 tonnát nyom, amiből 700 kilót tesznek ki az akkumulátorok, ezzel hat másodperc kell neki a százas sprinthez, a végsebessége 200 km/óra. A vezetése nagyautós lesz, a légrugókkal pedig off-road módba is lehet emelni az Audit.

Az akkumulátor 95 kilowattórás, amivel több, mint 400 kilométeres hatótávot ígér az Audi,

már az újabb mérési szabvány szerint, de a pontos adatokra még várni kell. Mint ahogyan a 150 kilowattos villámtöltőkre is, amivel gyorsan feltölthető az e-tron, egyébként a 11 (később opcióként 22) kilowattos fedélzeti töltőre számíthatunk. Meg persze a regeneratív fékezésre, 0,3 g lassulás alatt a villanymotorokkal tölt vissza az Audi.

Ha nem is olyan szélvészgyors, mint a Tesla Model X, és nincsenek szárnyas ajtói sem, de prémium minőségű utasterével, felszereltségével és vezethetőségével, meg persze a presztízsével minden téren komoly ellenfele lesz az Audi e-tron, amiből hamarosan láthatod az első példányokat az utakon. A brüsszeli üzemben már elindult a gyártása, a most megrendelt példányokat pedig 2019 elején már át is adják.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Csak nem akar elkezdődni a Tesla Cybertruck gyártása