Nagy siker volt, lesz folytatás.

Júliusban nyílt meg a Városligetből elköltözött közlekedési múzeum leendő, még felújítás előtti helyszínén a Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik című kiállítás.

Máris érdemes meglátogatni a még nem is létező új közlekedési múzeumot

Időszakos kiállítás nyílt jármű- és ipariépület-rajongóknak.

A zárásig, október 31-éig összesen 31 522-en voltak kíváncsiak rá, nem ritkán ezernél is többen néztek meg naponta. Öt éve ez volt a múzeum első önálló kiállítása, főszerepben a vonatokkal: egy 424-es gőzmozdony, a vasútvillamosítás kiemelkedő alakja, Kandó Kálmán által tervezett, már 1932-ben forgalomba állt V60-as villanymozdony, a Szellem becenévre hallgató 242-es rekorder mozdony, két M44-es tolatómozdony, egy Cmn személykocsi és az 1935-ös Árpád gyorssínautóbusz, amely Budapest és Bécs között közlekedett.

Rajtuk kívül bemutattak még tíz kerékpárt, négy motort és egy versenyautót is, augusztus utolsó hétvégéjén pedig egy Ikarus mini fesztiválon mutatkozott be a múzeum gyűjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os, azaz egy Faros.

Az új múzeum várhatóan 2026-ban nyílik meg, de addig is további időszaki kiállításokat és izgalmas programokat ígérnek – a Volt egyszer egy Északi… c. kiállítást pedig várhatóan tavasszal újranyitják.

Ez is érdekelhet:

Pest legretróbb irodaházából irányítják Budapest tömegközlekedését

Kívülről hetvenes évek, belülről viszont ezernyolcszáz, GPS-szel felszerelt járművet és HD-kamerákat irányítanak. Többek közt.

(Fotók: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában