Már a negyedik generációjánál tart az X5, amivel a BMW-nél elkezdődött a szabadidő-terepjárók korszaka. A legújabb modell még nagyobb lett, még több modern extrával, amivel újra a kategória élére lépett.
A legnagyobb luxusterepjárók között eddig is fogalom volt a BMW X5, a legújabb modell pedig még magasabbra teszi a mércét. Az X5 volt az első X modell a BMW-nél, aminek az első három szériájából több mint 2,2 millió darabot adtak el, most pedig itt a negyedik generáció, ami minden téren felülmúlja a korábbiakat.
Rögtön felismered, hogy ez az új X5, de a vonásai még határozottabbak lettek.
Minden eddiginél hatalmasabb a vese alakú hűtőmaszk, méretesebbek a légbeömlők, és szigorú tekintetet adnak az alapból LED-es, akár lézeres fényszórók, amelyek képesek 500 méteres távot is bevilágítani. A kerekek szériában is 18 colosak, és most először 22 colos méretben is rendelhetők.
Nem mintha eddig ne lett volna elég nagy, de az új X5 méretei tovább nőttek.
A hossza négy, a szélessége hét, a magassága pedig két centit bővült, ami azt jelenti, hogy a 4,92 méter hosszú, kereken két méter széles autónak elég meggyőző a kiállása. A tengelytávja négy centivel 2,98 méteresre nőtt, amivel belül is tágasabb lett az alapból ötüléses, de akár hétszemélyes kivitelben is rendelhető X5.
A csomagtérajtó két részben nyílik, természetesen elektromosan, még a poggyászokat fedő roló is elektromos mozgatású. Öt ülés mögött óriási, 645 literes a hely, a hátsó támlák előredöntésével pedig 1860 literesre lehet növelni a rakteret.
A luxusautók kényelmét találod az utastérben,
ahol széria a bőrkárpit, és akár masszázsfunkciós, szellőztethető ülések, négyzónás klímaberendezés, fűtött könyöktámaszok, légfrissítő rendszer és Bowers & Wilkins hifi is lehet a fedélzeten, a hátul utazók szórakoztatására két darab 10,2 colos képernyő szolgál. A hangulatfény a hatalmas üvegtetőn is folytatódik, ahol a 7-es BMW-ből ismert mintákat rajzolják ki a fejed fölé. Új formájú a váltókar, a körülötte lévő kapcsolók, például a startgomb és az iDrive forgókapcsolója pedig akár üvegből is készülhetnek.
Még nagyobb képernyők kerültek a vezető elé.
A számlapokat 12,3 colos színes kijelző helyettesíti, mellette pedig egy ugyanakkora érintőképernyőt találsz, amit az iDrive érintőpados forgótárcsájával is lehet kezelni. Mindkét képernyő teljesen új grafikát kapott, a fedélzeti rendszer frissítései pedig immár online érkeznek az autóba. Az új BMW-kben megismert gesztusvezérlés, a kijelzős okoskulcs és a vezeték nélküli mobiltöltés sem hiányzik a high-tech felszereltségből.
Az alapmodell az xDrive30d, aminek háromliteres, hathengeres dízelmotorja 265 lóerőre és 620 Nm-re képes, és már ez is 6,5 másodperc alatt gyorsul százra és 230 km/óra a végsebessége. Ha jobban kedveled a benzineseket, akkor ott az xDrive40i, aminek a háromliteres hathengerese 340 lóerős, 450 Nm nyomaték mellett, ez már 5,5 másodperces gyorsulásra és 243 km/órás sebességre képes.
A nyolcfokozatú automata váltó, az összkerékhajtás és az adaptív futómű is széria.
Még izgalmasabb a csúcsmodell, az xDrive50i, amit 462 lóerős V8-as benzinmotorral szerelnek, de ez nem lesz kapható Európában. Nálunk a dízelmotoros M50d képviseli a csúcsot, amiben a háromliteres hathengeres már 400 lóerőre és 760 Nm-re képes, 5,2 másodperc alatt van százon, és el tudja érni a 250 km/órát.
Nem mintha sokan vinnék keményebb terepre, de az X5 meg tud birkózni azzal is, ha felszerelték az off-road csomaggal, amiben különféle terepviszonyokhoz igazíthatjuk a viselkedését, és komolyabb alsó burkolatot is kapott.
A legnagyobb plusz azonban az X5-nél most először elérhető légrugózás, amivel 8 centiméteres távon lehet állítani a hasmagasságot.
Az X5 pedig, mint minden újonnan megjelenő BMW, szinte önmagát is vezeti a fedélzeti asszisztensekkel: tartja a sávot és a távolságot az előtte haladótól, dugóban araszol, igazodik a sebességhatárokhoz, önmaga parkol, akár távirányítóval is, és az ajtókat kinyitni, vagy a motort beindítani is lehet okostelefonról, ennél többet pedig egyik BMW-ben sem találsz ma.