Ha a praktikum felől közelítünk az autók felé, valahová a crossoverekhez jutunk. Elfér bennük négy-öt ember és némi csomag, ötajtósak, magasabb építésűek, esetleg összkerékhajtásúak. Az autóvásárlók jó része is erre a felismerésre jut az utóbbi években, ezért persze az autógyártók bőségesen ellátják őket választási lehetőséggel. Nézzünk néhányat!

Nissan Qashqai

A Nissan az elsők között ismerte fel a crossoverekben rejlő lehetőséget, olyannyira, hogy a Qashqaijal gyakorlatilag ők találták fel az egészet még 2006-ban.

Óriási siker lett, nem is változtattak az alapkoncepción: a mai Qashqai is személyautós vezethetőségű, kicsit emelt jármű, csak modernebb külsővel, és persze a mai kor elvárásainak megfelelő technikával, 110 és 160 lóerő közötti teljesítménnyel. Van négykerék-hajtású változata, de a Nissan pontosan tudja, nem ez a crossoverek lényege, a márkán belül is bőven találni terepezésre alkalmasabb járműveket. A Qashqait ettől még ugyanúgy imádják a tulajdonosai immár tíz éve.

Fiat 500X

A kevés igazán jól sikerült retromodell egyike a Fiat 500-as, talán csak a BMW-féle Mini fogható hozzá. Szép, jó, élvezetes, kár, hogy családi kocsinak alkalmatlan. De miért kellene lemondania a két felnőtt + két kisgyerek kombinációnál nagyobb családoknak az 500-asról – kérdezhették az olaszok, és elkészítették az 500L-t.

Ennek a formáján kívül nincs sok köze a kisautóként imádott 500-ashoz, a plusz két ajtónak és persze a bő félméteres hossznövekedésnek köszönhetően viszont praktikus lett – az 500X-szel pedig azokat szolgálják ki, akik nem csak családi autót, hanem kifejezetten crossovert akarnak. Az 500X offroados és városi kivitelben is kapható, 110 és 170 lóerő közötti teljesítménnyel, akár összkerékhajtással is.

Kia Niro

Egy hibrid takarékos és kevésbé környezetszennyező, az pedig gyakorlatilag mindegy, hogy néz ki. A Toyota Priusnál korábban egyértelmű volt ez az elv, ma már, amikor a hibrid technika már önmagában nem ad el egy autót, igenis számít a külső.

A Kiának nem esik nehezére kellemes külsejű autókat rajzolni, az új Niro is jól sikerült, jól illeszkedik a Cee’d és a Sportage közé. 1,6 literes benzinessel dolgozik együtt a villanymotor, a 141 lóerős összteljesítmény a hatfokozatú duplakuplungos váltóval kellően dinamikus is, a 3,8 literes gyári fogyasztásérték pedig még a valóélet-szorzóval együtt is takarékos.

Seat Ateca

A Seat eddig kívülállóként szemlélte a crossoverek bummját, de rájöttek, mennyivel érdekesebb részesülni a sikerből.

Az Ateca egészen friss autó, természetesen erősen seatos stílusjegyekkel, de csehországi gyártással, hiszen persze ez is erősen Volkswagen-konszernes termék, ami általában bizalmat kelt a vevőkben. 110 és 190 lóerő közötti benzin- és dízelmotorokkal szerelik, akár a csodálatos duplakuplungos DSG váltóval is, és az Atecából is létezik összkerekes változat.

Suzuki SX4 S-Cross

Nem volt kifejezetten csúnya az előző S-Cross, csak úgy nem nézett ki igazán sehogy sem. Ez a kritika nem érheti a felfrissített változatot, amely kifejezetten feltűnő, bordás hűtőmaszkot kapott, egészen terepjárós külsőt kölcsönözve a kocsinak, ami amúgy nem is terepjáró – azért viszont ritkán panaszkodnak az autóvásárlók, ha az autójuk még többnek is tűnik, mint ami.

Nem mintha az S-Cross kevés lenne, már csak azért sem, mert az itthoni Suzuki-kínálat csúcsmodellje. Minden motorja turbós, 110-140 lóerősek, a Suzukik megbízhatóságát ismerve és az SX4 S-Crossra ránézve megjósolható a sikere.

Peugeot 3008/5008

Korábban az egyterű volt a sláger, ma a crossover. A Peugeot nem csinált nagy ügyet a dologból, nem keresett újabb nullás közepű típusnevet, inkább az egyterű 5008 utódja már crossover lett, 5008 néven.

Nagyon eltalálták a formát is, akinek pedig sok – vagy legalábbis kettővel több – a hét ülés a szükségesnél, annak ott a 3008, amit viszont SUV-nak neveznek – hiába, elég nagy az átjárás a szabadidő-autók és a crossoverek között. Az 5008-ast Párizsban mutatták be, tavasztól kapható.

Ezek a Player kedvencei, de ezeken felül egy rakat crossover közül szemezgethet, aki ilyenre feni a fogát. A legegyszerűbb, ha mindet egyhelyen, egymás mellett lecsekkolja a Duna Autónál, ugyanis ők Crossoverek hete rendezvényt tartanak november 7-12 között.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés