Nagyobb, mint egy kombi, és akár hétüléses is lehet a Dacia szabadidős stílusú újdonsága, a Jogger, ami egyszerre lesz a Lodgy és a Logan MCV utódja. A legújabb Sandero technikáját kapja meg, és még hibrid is lesz belőle.
A Dacia már a Logan első generációjából is kínált kombit: hosszabb tengelytávjával, teljesértékű hétüléses utasterével és szekrényszerű csomagtérajtójával a Logan MCV praktikusabb volt a hagyományos kombiknál. A második szériából már a szokásos kombi készült Logan MCV néven, a hétüléses modell szerepét ugyanis átvette a tágasabb Lodgy.
Most ezt a két modellt váltja fel a Dacia egy teljesen új típussal, ami a Jogger nevet kapta, és a legújabb Sandero alapjára épül,
de a hossza, a magassága és a tengelytávja is jóval nagyobb az ötajtós kompakténál. 4,55 méteres hosszával a Jogger öt centivel hosszabb, hárommal szélesebb és öttel alacsonyabb, mint a Lodgy, ezzel arányosabb, kombisabb a formája.
A Jogger 2,9 méteresre nyújtott tengelytávja 29 centivel a Sandero, és 9 centivel még a Lodgy hasonló értékénél is nagyobb,
csaknem akkora, mint a legelső Logan MCV-nek, ezért ahhoz hasonlóan tágas hétüléses utasteret tudtak kialakítani. A Dacia szerint a harmadik sorban lévő két ülés még felnőtteknek is kényelmes lehet.
A csomagtérajtó felfelé nyílik, mint a Lodgy esetén, és még hét ülés mögött is 160 liter marad a poggyászoknak.
A harmadik sor lehajtásával 565 literes, az ötüléses változatban még ennél is több, 708 literes a tér,
a 12 voltos aljzat és a csomagrögzítő megoldások sem hiányoznak. A második üléssort is összehajtogatva már 1819 literes rakteret lehet kihasználni.
A Jogger dizájnja a Sandero Stepway mintájára készült, de a hétüléses modellnek nincs külön Stepway változata,
a szabadidős elemek és az ötletesen keresztbe fordítható tetősínek alapból járnak, a 20 centiméteres hasmagasság is jól jön. Érdekes részlet, hogy az első ajtó mögött magasabbak és szélesebbek a hátsó oldalablakok.
A műszerfal már ismerős lehet az új Sanderóból, ahhoz hasonlóan az alapmodellben nem lesz középső képernyő,
helyette a műszerfalra rögzített okostelefonunkat használhatjuk. Persze elérhető a 8 colos érintőkijelző is, ahogyan az automata klíma, a fűthető első ülések, a kulcsnélküli kártyás nyitás, az elektromos kézifék, a tolatókamera és a holttérfigyelő is.
A Jogger kezdetben kétféle motorral rendelhető, a Sanderóból ismerős háromhengeres 1.0 TCe itt 110 lóerős
és 200 Nm-re képes, és választható a benzin-gázüzemű változat is 100 lóerővel. Az 50 literes benzintankkal és a 40 literes LPG tartállyal együtt 1000 kilométeres a hatótávja, és mivel a gáztartály a pótkerék helyére került, nem csökkenti a csomagtér méretét.
A Dacia azt is elárulta, hogy 2023-ban érkezik a Jogger hibrid változata, ami az első hibrid lesz a márka kínálatában, és a legolcsóbb hétüléses hibridnek számít majd a piacon.
A Renault-modellekből ismerős technika 1,6 literes benzines szívómotorból és két elektromotorból áll, amivel városban akár 80 százalékban tisztán elektromosan haladhat az autó.
Az első példányok 2022 elején kerülhetnek a kereskedésekbe, az árát még nem tudni, de sejthető, hogy az év végén kifutó Lodgy után a Jogger is a piac legolcsóbb hétüléses autója lehet. A Dacia következő nagy dobása a Duster hétüléses nagytestvére, a Bigster lesz, és ez kapja meg elsőként a márka új emblémáját, ami utána a Jogger orrára is rákerülhet.