Miután kaptunk egyet hosszabb távra, már korábban megállapítottuk, hogy a Honda CR-V-nél ideálisabb családi autót keveset találni. Most pedig jön az új generáció, amiből egyáltalán nem lesz dízel, jön viszont a hibrid.

A CR-V már intézmény a Hondánál, a családi szabadidő-autót 1997-ben mutatták be, és már az ötödik generációnál tartanak. Mivel japán márkáról van szó, ezt úgy kell értened, hogy a CR-V csak egyre jobb lett, most pedig itt a vadonatúj széria. Rögtön fel fogod ismerni, mert a formáját az elődökéből fejlesztették tovább, akárcsak az utasterét, de minden egy kicsit szebb és modernebb is benne.

Most pedig elárulták róla, hogy egyáltalán nem lesz hozzá dízel. A bemutatásakor még úgy tudtuk, hogy benne lesz az elődjében is szolgáló 1,6 literes, dupla turbós, 160 lóerős dízel a kilencfokozatú automatával, amit hosszabb távon is kipróbáltunk, de most kiderült, hogy mégsem. Európában sem lesz dízel a Honda szabadidő-terepjárójából, és erre nyomós okuk van. A hibrid.

Frankfurtban az autószalonon mutatják be a CR-V hibridváltozatát, amiről egyelőre csak azt árulták el, hogy kétliteres, négyhengeres szívómotor lesz benne, és még két elektromotor, egy a kerekek hajtására, és egy az akkumulátor töltésére. Nem lesz benne váltó, de lesz külön EV mód, amikor lehetőség szerint tisztán elektromosan gurulhatsz vele.

Ha úgy érzed, hogy a hibrid nem neked való, akkor a Civicben megismert 1,5 literes, négyhengeres, turbós benzinmotort adja a Honda, ami várhatóan 190 lóerős lesz. A dízelt pedig nyugdíjazták, és elképzelhető, hogy a Toyota és a Honda után más gyártók is így lesznek vele. Mindenesetre, ha szemeztél egy RAV4 Hybriddel, akkor várd meg a CR-V hibridjét is, 2018-ban jön.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában