Az önálló márkává vált DS legsikeresebb típusa volt a DS 3, ami mostantól a legújabb divat szerint crossover formában folytatja tovább. A stílusos formájú DS 3 Crossback a prémiumkategóriához illő megoldásokat kap.

Már azért megérte a Citroënnek feltámasztania a DS márkát, hogy bevezesse a vagány DS 3-at, ami az eltalált formáján túl a sportos vezethetőségével is megnyerte a vevőket. Az utódja azonban nem tudta kikerülni a divatot, és háromajtós kisautóból ötajtós crossover lett, de ettől még tele van a márkára jellemző ötletekkel.

Nem Citroën, hiszen a DS már önálló brand,

aminek megvannak a saját stíluselemei. A rácsos hűtőmaszk, a szárnyprofil formájú mátrix LED fényszórók és a háromdimenziós hátsó lámpák a legújabb DS 3-on is megvannak, a cápauszonyt mintázó B-oszlop is az elődjéről lehet ismerős, az eltérő színű tető pedig olyan opció, ami nélkül ma már nincs crossover.

A karosszéria érdekessége a rejtett kilincs, ami az autóhoz közelítve automatikusan bújik elő, és kulcs helyett okostelefon alkalmazás is nyitja a DS-t.

A legkisebb crossoverek közé érkezik a DS 3 Crossback, ami 4,12 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,53 méter magas, a tengelytávja 2,56 méteres. Mivel ötajtós, ezért máris praktikusabb az elődjénél, és a 350 literes csomagtartója is használható méretűnek tűnik.

A DS 3 mégsem a helykínálatával, hanem a prémiumautókat idéző kialakításával vehet le a lábadról.

Csak be kell nézned az utastérbe, hogy meglásd, milyen stílusos tud lenni egy francia autó.

A műszerfalat a rombuszforma uralja, mindent igényes tapintású anyaggal, bőrrel vagy Alcantarával borítottak, látványosak a fémdíszek és a váltókar formája is. A kategóriában szokatlanul nagy, 10,3 colos az érintőképernyő, digitális a műszerfal, head-up display és Focal hifi is lehet a fedélzeten.

Háromféle benzines közül lehet választani, ezek háromhengeresek, 100, 130 és 155 lóerősek, az utóbbi nyolcfokozatú automatát kap, 100 és 130 lóerővel dízel is lesz. Szinte önvezető is lehet a DS 3 Crossback, ami tartja a sávot és a távolságot 180 km/óráig, vész esetén fékez, és a parkolást is el lehet intézni egy gombnyomással.

Az új DS legnagyobb dobása a tisztán elektromos változat.

E-Tense a neve a DS 3 Crossback zöld rendszámos változatának, amit 136 lóerős és 250 Nm nyomatékú villanymotorral szereltek, 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, de az ötven megvan, mire hármat számolsz, a végsebessége 150 km/óra. A padlóba egy 50 kilowattórás lítiumion akkumulátort szereltek, amivel egészen sokat képes menni az autó.

A feltöltése fali töltővel 5 órába telik, de a 100 kilowattos villámtöltővel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, amivel már az újabb mérési szabvány szerint is 300 kilométert megy el, a régi ciklusra fordítva ez 450 kilométert jelent. A DS 3 Crossback a párizsi szalonon nézhető meg, jövő tavasszal pedig az itthoni kereskedésekbe is befut.

Ez is érdekelhet:

Virtuális autómúzeumot nyitott a Citroën, amiben örömmel fogsz elveszni

Beülhetsz és körülnézhetsz a legendás modellekben.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
30% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés