Az önálló márkává vált DS legsikeresebb típusa volt a DS 3, ami mostantól a legújabb divat szerint crossover formában folytatja tovább. A stílusos formájú DS 3 Crossback a prémiumkategóriához illő megoldásokat kap.
Már azért megérte a Citroënnek feltámasztania a DS márkát, hogy bevezesse a vagány DS 3-at, ami az eltalált formáján túl a sportos vezethetőségével is megnyerte a vevőket. Az utódja azonban nem tudta kikerülni a divatot, és háromajtós kisautóból ötajtós crossover lett, de ettől még tele van a márkára jellemző ötletekkel.
Nem Citroën, hiszen a DS már önálló brand,
aminek megvannak a saját stíluselemei. A rácsos hűtőmaszk, a szárnyprofil formájú mátrix LED fényszórók és a háromdimenziós hátsó lámpák a legújabb DS 3-on is megvannak, a cápauszonyt mintázó B-oszlop is az elődjéről lehet ismerős, az eltérő színű tető pedig olyan opció, ami nélkül ma már nincs crossover.
A karosszéria érdekessége a rejtett kilincs, ami az autóhoz közelítve automatikusan bújik elő, és kulcs helyett okostelefon alkalmazás is nyitja a DS-t.
A legkisebb crossoverek közé érkezik a DS 3 Crossback, ami 4,12 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,53 méter magas, a tengelytávja 2,56 méteres. Mivel ötajtós, ezért máris praktikusabb az elődjénél, és a 350 literes csomagtartója is használható méretűnek tűnik.
A DS 3 mégsem a helykínálatával, hanem a prémiumautókat idéző kialakításával vehet le a lábadról.
Csak be kell nézned az utastérbe, hogy meglásd, milyen stílusos tud lenni egy francia autó.
A műszerfalat a rombuszforma uralja, mindent igényes tapintású anyaggal, bőrrel vagy Alcantarával borítottak, látványosak a fémdíszek és a váltókar formája is. A kategóriában szokatlanul nagy, 10,3 colos az érintőképernyő, digitális a műszerfal, head-up display és Focal hifi is lehet a fedélzeten.
Háromféle benzines közül lehet választani, ezek háromhengeresek, 100, 130 és 155 lóerősek, az utóbbi nyolcfokozatú automatát kap, 100 és 130 lóerővel dízel is lesz. Szinte önvezető is lehet a DS 3 Crossback, ami tartja a sávot és a távolságot 180 km/óráig, vész esetén fékez, és a parkolást is el lehet intézni egy gombnyomással.
Az új DS legnagyobb dobása a tisztán elektromos változat.
E-Tense a neve a DS 3 Crossback zöld rendszámos változatának, amit 136 lóerős és 250 Nm nyomatékú villanymotorral szereltek, 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, de az ötven megvan, mire hármat számolsz, a végsebessége 150 km/óra. A padlóba egy 50 kilowattórás lítiumion akkumulátort szereltek, amivel egészen sokat képes menni az autó.
A feltöltése fali töltővel 5 órába telik, de a 100 kilowattos villámtöltővel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, amivel már az újabb mérési szabvány szerint is 300 kilométert megy el, a régi ciklusra fordítva ez 450 kilométert jelent. A DS 3 Crossback a párizsi szalonon nézhető meg, jövő tavasszal pedig az itthoni kereskedésekbe is befut.