Ha nem kérsz a megszokott prémiummárkákból, és hajlandó vagy kipróbálni valami újat, akkor neked való a Peugeot és Citroen közös luxusmárkája, aminek első önálló modellje a 300 lóerős konnektoros hibridként is készülő DS 7 Crossback.

Nagy siker volt a kiskocsik között a franciás stílusú, prémium minőségű DS 3, és bár a kompakt DS 4 és a különc DS 5 nem tudta megismételni ezt a népszerűséget, de a Peugeot Citroën most a legeladottabb kategóriában próbálkozik. Genfben mutatják be a DS 7 Crossback modellt, ami olyan konkurensek ellen lép piacra, mint az Audi Q5, a BMW X3 vagy a Mercedes-Benz GLC.

A 4,57 méter hosszú szabadidő-terepjáró formájával pedig ismét emlékezeteset alkottak a franciák. Bár a DS 7 Crossback arányai nem éppen egyediek, de közelebbről megnézve a részletmegoldásai igazán különlegesek. Például háromdimenziós hatásúak a hátsó lámpák, az adaptív LED-es fényszórók pedig látványosan forognak minden indításkor.

Belül is igazi dizájncsemege a DS 7 Crossback, hiszen mindent igényes tapintású anyagok borítanak, és a formák is messze túlmutatnak azon, amit a német vagy japán konkurensek kínálni tudnak. A geometrikus formák, a recézett fém vagy puha bőr felületek és a harmonikus színek azok, amihez a franciák mindig is nagyon értettek. Az első ülések szellőztethetők és masszázsfunkciósak, de a hátsó támlákat is lehet kényelmesebb pozícióba dönteni, a csomagtér 555 literes.

A DS 7 technikája is naprakész, hiszen a vezető előtt két darab 12 colos képernyő van: a kormánykerék mögötti a műszereket helyettesíti, a középen lévő érintőképernyőn pedig minden mást lehet kezelni. A DS 7-ben van félig önvezető segéd sávtartóval és távolságtartóval, automatikusan parkoló asszisztens, és még éjjellátó infravörös kamera is.

A motorkínálat a Citroën és Peugeot más típusaiból ismert erőforrásokkal indul, az 1,2 literes, 130 lóerős turbós benzinessel vagy a 2 literes, 130 lóerős turbódízellel, kézi váltóval és elsőkerék-hajtással. De egy ilyen elegáns autóhoz inkább illik az 1,6 literes turbós benzines 180 vagy 225 lóerővel, illetve a kétliteres dízel 180 lóerős változata, ezekhez mind nyolcfokozatú automata jár.

A legérdekesebbet későbbre tartogatja a DS, ez lesz a 7 Crossback konnektoros hibrid kivitele. Az E-Tense névre keresztelt változatban a 200 lóerős benzinmotort elöl és hátul is egy 109 lóerős elektromotor egészíti ki, a kombinált teljesítmény 300 lóerő. A 13 kilowattórás akku feltöltésével akár 60 kilométert is meg lehet vele tenni tisztán elektromosan. Ez a kivitel csak 2019-től rendelhető, de a DS 7 Crossback többi kivitele már ott lesz a genfi autószalonon.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyártásba kerül a BMW gyönyörű tanulmányautója

Így lesz brutális élménygép egy John Deere kerti traktorból

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

További cikkeink a témában