Sok más autómárkához hasonlóan a DS is gőzerővel robog a villamosítás felé, és a legújabb tanulmányautójukkal azt mutatják meg, milyen lenne a francia prémiummárka elektromos szupersportkocsija.
Nem először húzza el előttünk a mézesmadzagot a DS, már 2016-ban is egy elég látványos sportautó tanulmányával készültek a genfi autószalonra. Az E-Tense Concept maradt koncepció, és hasonló lesz a sorsa a most bemutatott prototípusnak is, pedig az E-Tense Performance Concept egy fokkal, ha lehet, még izgalmasabbnak tűnik.
A DS-nél ezúttal is emlékezetes formát alkottak, az E-Tense Performance széles, lapos, kívánatos sportautó lett,
amit látványos részletek tesznek még különlegesebbé. Szemből az elágazó fényszórók tűnhetnek fel, és mivel nincs szükség hűtőmaszkra, a helyét a DS emblémát magába foglaló látványos fényjáték vette át. Még a hátsó szélvédő is hiányzik.
A hátsó lámpák éppen olyan háromdimenziós hatást nyújtanak, mint a DS megvehető szériamodelljein, a hatalmas diffúzor és a középre tett ködzárófények azonban már a versenyautók világát idézik. Nem véletlenül,
az E-Tense Performance ugyanis a márka Formula E versenyautójának szénszálas alapjára épül, és annak a hajtásláncát kapta meg.
A DS egyelőre csak annyit árult el róla, hogy a két elektromotor kombinált teljesítménye 815 lóerő,
és a visszatöltés is 600 kilowattal mehet, ami azt jelenti, hogy nem lenne szükség hagyományos fékrendszerre, azt csak a biztonság kedvéért szereltek fel rá. Az akkumulátor gyorsabban tölthető, mint a szériamodelleken megszoktuk.
Nem tudjuk, hogy mennyire gyors az E-Tense Performance, de a DS hamarosan megkezdi a tesztelését a két Formula E-pilótájuk, Jean-Éric Vergne és Antonio Felix da Costa segítségével. Sajnos a sorozatgyártás lehetősége nem merült fel, a prototípusban a jövő megoldásait próbálgatják, száz példányát csak virtuálisan, NFT formájában fogják eladni.
Ez is érdekelhet: