A falitöltőktől az e-rollereken, e-autókon át e-hajókig és e-buszokig minden van az e-Mobility Show-n, aminek köze van az elektromos jövés-menéshez.

Még nyitás előtt érkeztünk az első napon az elektromos mobilitásnak szentelt kiállításra, az e-Mobility Show-ba a budapesti BOK-csarnokba (Dózsa György út, a Puskás Aréna mellett). Gyorsan felkéredzkedtem a galériára, hogy csináljak pár képet a látogatói özön előtt a kompakt, de az elektromos mobilitás teljes vertikumát felölelő tárlatról, majd körbesétáltam a standokat.

Az a bizonyos vertikum egészen onnan indul, amikor még elektromos energia sincs, csak napsütés. A kiállítók között vannak ugyanis az otthoni vagy vállalati e-autó-, e-járműpark töltését egészen a napelemes rendszertől indító infrastruktúra telepítésével foglalkozó cégek is, hogy az e-mobilitás ne csak zöld, hanem olcsó, egészen pontosan egy megtérülési pont után akár ingyenes is lehessen.

Az elektromos mobilitási korszak újraértelmezi az "álomgarázs" kifejezést is: ennek az álomgarázsnak már napelem lesz a tetején és energiatároló akkumulátor a falán, a wallbox mellett.

Ha már ott a kezünkben a villany (nem szó szerint, persze), kell egy töltő, elterjedt nevén wallbox is, amivel bevihetjük az energiát a rollerünk, e-bringánk, elektromos autónk, hajónk(!) vagy buszunk(!!) akkumulátorába. Ebből is akad kint gazdagon, mindenféle kivitelben, méretben, színben. Nem hittem volna, hogy így jövök el a kiállításról, de még kedvenc wallboxom is lett: a magyar Voltie mosolygós terméke:

A wallboxok persze csak a töltés legkézzelfoghatóbb (ez esetben már szó szerint) részei. Társasházi, vállalati vagy akár kisebb magánflotta esetén a hardverrel egyformán fontos a háttérben a töltéseket naplózó felügyeleti rendszer vagy azok a töltésmenedzsment rendszerek, amelyek képesek a korlátozott energiahozzáférést intelligensen megosztani a töltőre rakott járművek között. Ebben a témában remek beszélgetéseket lehet kint folytatni felkészült szakemberekkel, tanácsadókkal!

Az elektromos rollerek és kerékpárok felhozatala kimondottan bőséges; zavarbaejtően széles a választék a legegyszerűbb, legolcsóbb rutinközlekedési eszközök és az extrém használatot is remekül toleráló, esetenként már félelmetes teljesítményre képes sportszerek között. Ezek közül sokat ki is lehet próbálni a csarnokban kialakított tesztpályán! Az autókat nem, annyi hely azért nincs a BOK-ban, de négykerekűekből is van választék gazdagon. Naná, hogy kint van a Tesla, de VW-csoportos modellek, zöld rendszámos Mercedesek és Kiák sokaságába is be lehet ülni, össze lehet hasonlítani komfortjukat, helykínálatukat.

A valamivel nagyobb elektromos Isuzu buszok talán nem elsősorban a magánvásárlóknak szólnak, viszont a magyar gyártású Royal Craft elektromos hajókat nehéz nem megkívánni, amikor körbejárja őket a csendes, emissziómentes közlekedést a vízen is értékelő e-mobilitásrajongó.

Akit történetesen sem a két-, sem a négykerekű, sem a kerék nélküli villanyjárművek nem érdekelnek, talán megtalálja álmai elektromos közlekedési eszközét a Mopettában, egy '50-es évekbéli benzines miniautó (minitricikli?) modern, magyar újragondolásában:

Május 5–6–7., BOK-csarnok (korábbi SYMA illetve SAP): mindenféle méretű és teljesítményű elektromos közlekedési eszköz seregszemléje Budapesten, hatszáz négyzetméteres tesztpályával a villanyrollerek, elektromos kerékpárok, egyéb mikromobilitási eszközök iránt nemcsak érdeklődők, de azokat kipróbálni is kész látogatók számára. Gyere ki, jó lesz!

További részletek, kiállítói, lista, jegyárak az e-Mobility Show Budapest weboldalán.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezt a Porsche 918 Spydert tuti észre vennéd

A világ legdrágább versenyautója

A Wagoneer S az első kizárólag elektromos Jeep

További cikkeink a témában
Övé a világ legmenőbb állása? Luxusban él, és még fizetnek is érte!
Hirdetés