Még az idén bemutatja kisbuszának gyártásba kerülő elektromos változatát a Mercedes. Egyelőre csak a prototípust ismerjük, a megújult V-osztályból épített EQV egy feltöltéssel 400 kilométert lesz képes megtenni.
Mostanra már tudhatod, hogy az EQ jelenti a teljesen elektromos hajtású autókat a Mercedesnél, az elsőként gyártásba kerülő modell az EQC volt, ahol az utolsó betű, mint a márka többi típusánál, úgy itt is a méretét jelöli. Nemsokára az összes kategóriában jönnek az elektromos Mercedesek, például az EQA az A-osztályból, az EQV pedig értelemszerűen a V-osztályból épül.
A prototípus megjelenése nem sokban különbözik a hamarosan megvalósuló változattól, a legnagyobb eltérést a hűtőmaszk jelenti, amire fénycsík került, akárcsak az EQC esetén. A nyolcüléses utastérben tetszés szerint variálható foteleket találni,
a műszerfalra pedig bronzszínű betéteket tettek, ami szintén a Mercedes elektromos autóinak jellegzetessége lesz.
Az EQV első kerekeit egy elektromotor hajtja 204 lóerős teljesítménnyel, amivel 160 km/órás sebességet is képes elérni.
A padlóba épített akkumulátor kereken 100 kilowattórás, ez egy feltöltéssel 400 kilométer megtételére elég, a villámtöltővel pedig 15 perc alatt száz kilométerrel növelhető a hatótávolság.
Az alapokat adó V-osztály is megújult, hogy illeszkedjen a Mercedes többi típusához.
A finoman átformált fényszórókon és hűtőmaszkon kívül a kínálat is átalakul, a kisebb dízelek helyett már csak a V 250 d kapható, ami 190 lóerőre és 440 Nm-re képes, és megjelent a V 300 d is, 240 lóerővel és 500 Nm-rel, mindkettőnél kilencfokozatú automata váltóval és akár összkerékhajtással.
Az őszi frankfurti autószalonon a Mercedes már az EQV sorozatgyártású változatát mutatja be, és nem véletlen ez a gyors tempó, hiszen 2022-ig a kínálat minden modelljéből kihoznak majd egy elektromos hajtású változatot.