Ismét a turbós motorok korszakát éljük, a szuperautókban pedig még elektromos hajtás is segít ezer lóerő közelébe, vagy a fölé növelni a teljesítményt. De mutatunk 10 olyan sportautót, ahol még minden a pörgős szívómotoron múlik.

Ferrari 812 Superfast – 800 lóerő

A neve talán nem a legszerencsésebb, de nem lehet kétséged felőle, hogy ez a legizmosabb szívómotoros szériaautó, amit ma megvehetsz. 6,5 literes V12-es erőforrása 800 lóerőre képes, amivel 2,9 másodperc alatt gyorsul százra és 355 km/óra a végsebessége.

Ferrari F12tdf – 780 lóerő

Ha valahol, akkor a Ferrarinál tudják, mi fán terem az izmos szívómotor. A lista második helyét is egy maranellói szupergép foglalja el, az F12 legerősebb, Tour de France kivitele, aminek 6,3 literes V12-ese 40 lóerővel többre képes az alapmodellnél, így 3,1 alatt van százon, és 340 km/órával mehet.

Pagani Zonda RS – 760 lóerő

Lehet, hogy nem a Zonda RS a legerősebb feltöltő nélküli szuperautó, de sokak szerint a legszebb hangú közülük. Ha nem jönnek be a Ferrarik, akkor hallgasd meg a 7,3 literes V12-es AMG motort, amiből 760 lóerőt hoztak ki az RS-ben.

Aston Martin One-77 – 750 lóerő

Még egy limitált szériás ritkaság, ahol a példányszám a nevet is adja: az Aston Martinnál csak 77 darabot gyártottak a One-77-ből. 7,3 literes V12-ese a legizmosabb feltöltő nélküli motor volt a megjelenése idején, amikor 3,5 másodperc alatt gyorsult százra és 350 km/órát ért el.

Lamborghini Aventador SV – 750 lóerő

Az Aventador 6,5 literes V12-esének teljesítményét a Superveloce kivitelben 700-ról 750 lóerőre növelték, miközben a tömegét 50 kilogrammal csökkentették, így 2,8 másodperc is elég neki százra, a végsebessége 350 km/óra felett van.

Ferrari GTC4Lusso – 690 lóerő

Még egy Ferrari a listán, ami ezúttal egy sokoldalú túrakocsi. Az FF utódjaként bemutatott GTC4Lussóban ugyanaz a 6,3 literes V12-es motor található, de már 690 lóerő leadására képes, így 3,4 alatt gyorsul százra és 345 km/óra a végsebessége.

Ferrari 599 GTO – 670 lóerő

Már az F12 elődje sem volt gyengének nevezhető a maga 620 lóerős teljesítményével, de amikor megjelent a legendás betűjelet viselő GTO kivitele, akkor az olaszok még inkább odatették magukat. Az 599 példányban gyártott GTO 3,3 alatt gyorsult százra és 335 km/órával száguldhatott.

Lamborghini Murciélago SV – 670 lóerő

Az Aventador elődjéből is készült még erősebb széria, aminek a Murciélago esetében is SV volt a neve. 6,5 literes V12-ese 670 lóerőt adott le, a 100 kilogrammal csökkentett tömegű Lamborghini így 2,9 másodperc alatt volt százon és 341 km/óra volt a végsebessége.

Ferrari Enzo – 660 lóerő

Szénszálas karosszériája, elektrohidraulikus sebességváltója és kerámiafékje is F1-es technikának számított 2002-ben, amikor megjelent a Ferrari alapítójáról elnevezett szuperautó, aminek 6 literes V12-ese 3,1 másodperc alatt gyorsította százra, és 355 km/órás tempót tett lehetővé.

Ferrari FF – 660 lóerő

Nagy meglepetést keltett a kombiforma háromajtós Ferrari, az FF, ami ráadásul összkerékhajtású is volt. A praktikus túrakocsit 6,3 literes V12-es szívómotorral szerelték, 3,5 másodperc alatt gyorsult százra és 335 km/órás végsebességet írtak a neve mellé.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés