Ha mindig is szerettél volna egy veterán 911-es Porschét, de nincsenek felesleges tízmillióid egy tökéletes állapotban megőrzött példányra, netán te sem féltenéd, hanem használnád is a sajátod, akkor ez a neked való ajánlat.

1974-ben jelent meg a Porsche 911-esnek ez a szériája, amit a méretes ütközőiről ismerhetsz fel. Az amerikai előírások tették kötelezővé azokat a rugalmas lökhárítókat, amelyek elviselik a kis sebességű ütközéseket, és a Porschének olyan jól sikerült ezeket integrálnia az eredeti dizájnba, hogy még tizenöt évig az autón maradtak.

De nem ez a hetvenes évekbeli széria egyetlen újdonsága, hanem a 2,4-ről 2,7 literesre növelt hathengeres bokszermotor. A teljesítménye így már legalább 150 lóerő volt, de egyes változatokon a 175 lóerőt is elérte. Ezt az 1976-ban gyártott amerikai kivitelű példányt is ezzel a motorral szerelték fel.

174 ezer mérföldet mutat az órája, azaz már több mint 280 ezer kilométert futott, de ez nem viselte meg különösebben. A fényezése nemcsak stílusos árnyalat, de meglepően jó állapotban van, az ajtókon lévő gyári matricák azt mutatják, hogy még nem esett át nagyobb felújításon. A belsőn már látszik a használat, de nem mondanánk, hogy rossz állapotban lenne, szívesen ülnénk bele akár minden reggel.

Májusban kerül aukcióra a Silverstone Auctions árverésén, és 20-25 ezer angol font közötti összegre számítanak érte, ami a hetvenes évekbeli 911-esek között jól hangzik. 7,5 millió forint nem hangzik olyan soknak érte, főleg azt tekintve, hogy a német piacon a valamirevaló 911-esek ára is 25 ezer euróról kezdődik. Ha veterán 911-esre vágysz, ez a Porsche jelentheti a belépőt ebbe a világba.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

Melyik is lett az év autója? Ha mindent tudsz a díjról, akkor ez a te kvízed

650 lóerős és virtuális váltó is van a Kia EV6 GT-ben

További cikkeink a témában