Oké, hogy sokszor tényleg érthetetlen a sok 60-as és 80-as tábla az autópályákon, de azért ennyire nem kéne ezeket figyelmen kívül hagyni.

Az egyéb utak mellett autópályáinkat is kezelő és karbantartó Magyar Közút Zrt. egyre több eszközét szereli fel a forgalmat figyelő kamerával, így egyre több félelmetes videót tudnak nekünk küldeni arról, milyen rémségek is történnek a sztrádákon. Tegnap készült például az alábbi felvétel, melyen egy BMW sofőrje majdnem a saját kárán jött rá arra, hogy időnként azért okkal vannak kint az ideiglenes sebességkorlátozások az út mellett.

Az M7-es autópályán Siófok mellett az elválasztósáv növényzetgondozási munkáin dolgoztak a szakemberek. A munkaterület előtt két lépcsőben volt "előjelző jármű", vagyis óriási táblával felszerelt, a leállósávra leállított kocsi. Ezeken első körben 100 km/órás sebességkorlátozás és a belső sáv elfogyására is figyelmeztető jelzések, míg második körben 80 km/órás sebességkorlátozás és előzni tilos tábla is ki volt helyezve. Ezeken kívül a térségben található digitális, autópályák fölötti, változtatható jelzésképű táblákon is előre jelezték a munkaterületet. Ennek ellenére a Magyar Közút egyik járművének fedélzeti kamerája rögzítette, ahogy a terelés előtt egy terepjáró látható módon nem tartotta be sem a sebességkorlátozást, sem az előzési tilalmat, miközben a munkaterületet védő, ütközési energia elnyelő berendezéssel felszerelt teherautótól nem messze tért vissza a külső sávba.

Szomorúbb véget ért szintén tegnap egy másik, hasonló eset. Szintén az M7-esen, Polgárdi térségében a leállósávon haladó, és ott szabályosan dolgozó, kaszálási munkákat végző közutas gépbe csapódott be egy személygépkocsi. A rendőrségi helyszínelés alapján a főváros felé haladó jármű eddig tisztázatlan okok miatt még a munkavégzés előtt a külső sávból letért a leállósávba, majd később a gépjármű oldalával nagy erővel a munkagépbe csapódott. A baleset következtében az autó utasa elhunyt, a sofőr pedig súlyos sérüléseket szenvedett. A közutas dolgozók a balesetben könnyű sérüléseket szereztek, a sokkhatásra kialakuló pszichoszomatikus jellegű tüneteket mutatnak, így a társaság által kirendelt szakpszichológus segít nekik feldolgozni az esetet.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt 20 évben 17 munkatársát vesztette el munkavégzés közben, szabálytalanul közlekedő autósok miatt. A gyorsforgalmi utakon átlagosan hetente történik valamilyen szintű baleset munkaterületek térségében, csak az elmúlt pár hétben 3 darab ütközésienergia-elnyelő modult törtek össze az autósok.

Videó: így csapódott be az M0-on az álló közutas autóba a belső sávban a figyelmetlen renault-s

Majd visszatolatott, indexelt, besorolt és angolosan távozott. Hatalmas szerencséjére ugyanis az álló teherautó fel volt szerelve egy spéci ütközésvédő eszközzel.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés