Egészen különös oka van ennek.

Jelenleg zsinórban kilenc futamnál jár a Formula–1 ebben a szezonban, amely során nem kellett beküldeni a biztonsági autót a versenyekre – ilyen hosszú sorozatra legutóbb a 2003-as Magyar Nagydíj és a 2004-es Spanyol Nagydíj között volt példa –, ennek része a Szingapúri Nagydíj is, ahol története során idén először nem volt szükség a safety carra, pedig ez korábban szinte elképzelhetetlen volt.

Bár nincs egyértelmű magyarázat arra, miért maradtak viszonylag incidensmentesek ezek a futamok, Fernando Alonsónak van egy elmélete arról, miért alakulhatott így az elmúlt időszak:

„Ezeket az autókat nem egyszerű vezetni, de az is gond velük, hogy 100%-os teljesítményt nehéz kisajtolni belőlük. Ha 90%-on vezetsz, néha gyorsabb vagy, mert nem teszed ki a padlót kellemetlen dőlési szögnek vagy hasmagasságoknak. Nem megyünk el a határokig, ahol minden szétesik. Az autók boldogabbak, ha csak 90%-on vezeted őket.”

A kétszeres világbajnok szerint manapság a futamokon mindenki kíméli a gumikat és spórol az üzemanyaggal, ezért pedig ritkábbak is a balesetek. Ugyanakkor megjegyzi, hogy mindez ellentmond a pilóták ösztöneinek, hiszen új gumin mindig a maximumot akarják nyújtani, „de ezeknél az autóknál inkább menedzselni kell a teljesítményt”.

Tehát Alonso szerint a vezetési stílussal magyarázható, hogy mostanában kevesebb az incidens és így a biztonsági autós szakasz is: amíg a versenyzők nem feszegetik a határokat, addig a hibák is elmaradnak.

(Forrás: Motorsport.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

WhatsApp-üzenetek miatt kerülhet komoly bajba az F1 az Andretti-ügyben

Botrány körvonalazódik az F1-ben, ami hosszú távon akár az egész sportág jövőjét is alapjaiban rengetheti meg.

Drasztikus szabályváltozás jön az F1-ben

Az FIA ettől a lépéstől kiegyensúlyozottabb, szorosabb versenyeket és küzdelmeket, valamint izgalmas szezont remél.

A Red Bull kimondta, kit szeretne Verstappen csapattársának, és nem Sergio Pérez az

Nyíltan fogalmazott a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyártásba kerül a BMW gyönyörű tanulmányautója

Így lesz brutális élménygép egy John Deere kerti traktorból

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

További cikkeink a témában