Egészen különös oka van ennek.
Jelenleg zsinórban kilenc futamnál jár a Formula–1 ebben a szezonban, amely során nem kellett beküldeni a biztonsági autót a versenyekre – ilyen hosszú sorozatra legutóbb a 2003-as Magyar Nagydíj és a 2004-es Spanyol Nagydíj között volt példa –, ennek része a Szingapúri Nagydíj is, ahol története során idén először nem volt szükség a safety carra, pedig ez korábban szinte elképzelhetetlen volt.
Bár nincs egyértelmű magyarázat arra, miért maradtak viszonylag incidensmentesek ezek a futamok, Fernando Alonsónak van egy elmélete arról, miért alakulhatott így az elmúlt időszak:
„Ezeket az autókat nem egyszerű vezetni, de az is gond velük, hogy 100%-os teljesítményt nehéz kisajtolni belőlük. Ha 90%-on vezetsz, néha gyorsabb vagy, mert nem teszed ki a padlót kellemetlen dőlési szögnek vagy hasmagasságoknak. Nem megyünk el a határokig, ahol minden szétesik. Az autók boldogabbak, ha csak 90%-on vezeted őket.”
A kétszeres világbajnok szerint manapság a futamokon mindenki kíméli a gumikat és spórol az üzemanyaggal, ezért pedig ritkábbak is a balesetek. Ugyanakkor megjegyzi, hogy mindez ellentmond a pilóták ösztöneinek, hiszen új gumin mindig a maximumot akarják nyújtani, „de ezeknél az autóknál inkább menedzselni kell a teljesítményt”.
Tehát Alonso szerint a vezetési stílussal magyarázható, hogy mostanában kevesebb az incidens és így a biztonsági autós szakasz is: amíg a versenyzők nem feszegetik a határokat, addig a hibák is elmaradnak.
(Forrás: Motorsport.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: