Meglepetésre a Ferrari előjött egy új modellel, aminek J50 a neve, és a formája teljesen eltér attól, amit a maranellóiak ma kínálnak. Ja, és valószínűleg sohasem fogod élőben látni.
Még csak alig pár nap telt el azóta, hogy a daytonai Finali Mondiali eseményen egy újabb egyedi Ferrarit fotóztak le, az olaszok máris előálltak a következő különlegességgel. Egy limitált szériás sportkocsiról van szó, a neve Ferrari J50, annak alkalmából, hogy a Ferrari éppen 50 éve forgalmazza autóit Japánban.
A műszaki tartalom ismerős, hiszen az újdonság a 488 Spider alapjára épül, de a formája teljesen eltér attól. Nem csak egy új légterelőt terveztek hozzá, hanem az egész karosszéria egyedi tervezésű. És mennyivel agresszívebb, mint a 488 Spider! Az orrától induló, oldalán végigfutó fekete csík és a hátsó lámpák az F50-et juttatják eszünkbe.
Az elektromosan nyitható keménytetős Spiderrel ellentétben a J50 targatetős, így sokkal sportosabb lehetett a formája, és a motort láttató üvegfedelet is megtarthatták. A kivehető tető természetesen szénszálas anyagból készült, és bár a hátuljáról nem mutattak képet, de állítólag a vadászgépek ihlették a diffúzor formáját.
A J50-ben a 488 Spider 3,9 literes, biturbó V8-asa dolgozik, de a teljesítményét 670-ről 690 lóerőre növelték. Nem mintha nagy szüksége lett volna rá, de egy limitált szériás modellnek illik erősebbnek is lennie. Csak azt tudjuk, hogy a 488 Spider már 3 másodperc alatt felgyorsul nulláról százra, és valószínűleg a J50 még ennél is fürgébb.
Sajnos nagy az esélye, hogy csak ezeken a képeken láthatjuk az autót, a Ferrari J50 ugyanis csupán 10 példányban készül majd. Az áráról nem esett szó, de minek is, ezek a példányok kivétel nélkül (japán) Ferrari-gyűjtők garázsában landolnak majd. Csak remélni tudjuk, hogy néha azért megjáratják őket, és lesz olyan szerencsés, aki élőben is láthat egyet.