A Fiat retró stílusú kisautójából hamarosan ismét készítenek elektromos változatot, addig is az alapmodellt cserélték le egy mild hibriddel támogatott új motorral.
Nem megy ki a divatból a Fiat 500 retró formájú modern változata, amit 2007-ben mutattak be, és azóta kisebb módosításokkal, elég nagy sikerrel gyártanak. A szigorúbb emissziós normákat még egy ilyen aprócska autóval is be kell tartani, ezért a Fiat most teljesen új motort és mild hibrid rendszert mutatott be hozzá.
A korábbi 1,2 literes, 69 lóerős négyhengeres benzinmotort már csak az automataváltós modellek tartják meg, a többihez egy 1 literes háromhengerest adnak, ami 70 lóerőre és 92 Nm-re képes, tulajdonképpen az 500X-ben látott motor turbó nélküli változata. A váltója hatfokozatú kézi, és
szériában jár hozzá a 12 voltos mild hibrid rendszer.
A hátán Hybrid feliratot viselő Fiat a fékezéskor egy 11 amperórás lítiumion akkumulátort tölt, a 3,6 kilowattos elektromotor a generátor és az önindító szerepét is ellátja. A gyáriak szerint
az 500-as és a Panda, amely szintén megkapja a rendszert, 20-30 százalékkal takarékosabb lehet.
A következő nagy dobás a teljesen elektromos változat lesz, amely akár már az idén bemutatkozhat.
Az 500-asból már korábban is készült elektromos változat, kisebb cégek átépítései mellett 2013-ban jelent meg az 500e, amiben 113 lóerős elektromotor dolgozott, a 24 kilowattórás akku egy feltöltése 130-160 kilométeres hatótávot ígért. Az 500e csak az Egyesült Államokban volt kapható, onnan kerülnek hozzánk is a használt példányok, a most készülő elektromos változatot pedig az európai országokban is forgalmazza majd a Fiat.