A Ford bemutatta az elektromos hajtású crossoverét, aminek nemcsak a stílusát ihlette a Mustang, de a neve is Mustang Mach-E lesz. A formáján kívül a teljesítménye és a hatótávja is ígéretes a jövőre érkező újdonságnak.
A Mustang már fél évszázada a Ford legvonzóbb modellje, ezért nem csoda, hogy ezt a típust használja fel az elektromos hajtásra való átálláshoz a Ford. A villanymotoros crossoverről már lehetett sejteni, hogy a legendás izomautó inspirálja a dizájnját, és most az is kiderült, hogy a neve is Mustang Mach-E lesz.
Az újdonság egy kupéformájú crossover,
ami talán a legdivatosabb karosszériaforma manapság, a stíluselemek pedig egyértelműen a Mustangról származnak. Az izmosan domborított sárvédőkön kívül erre utal a hármas osztású hátsó lámpa és a befalazott hűtőmaszk közepén lévő musztángos embléma is.
A méretével illik a crossoverek közé az elektromos Mustang, ami 4,72 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,6 méter magas, a tengelytávja elég nagy, 2,97 méteres.
A kategóriájában hozzá nagyon hasonló méretű a Jaguar I-Pace, amitől minden irányban csak néhány centiméterrel tér el,
és körülbelül ekkora lesz a hamarosan érkező Tesla Model Y is.
A Mach-E belső berendezése mutatja igazán, hogy a Tesla ellenfelének készült az elektromos Mustang.
A karcsú műszerfal közepére egy 15,5 colos, álló formátumú érintőképernyő került, amit a táblagépekhez hasonlóan lehet kezelni, a frissítések online érkeznek rá, és az okostelefon-tükrözés sem maradt el. A kormánykerék mögött 10,2 colos képernyő mutatja a sebességet és a töltöttséget.
Az újdonságot eleve elektromos autónak tervezték, úgyhogy
az orrában van egy 100 literes rekesz, amit lefolyóval is elláttak, ezért vizes holmikat is lehet ide tenni.
A hátulsó csomagtartó 402 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1420 literesre bővíthető, és az utastér tele van praktikus rekeszekkel. A műszerfal tetejére egy B&O Play hangsugárzó került.
A Fordnál haladnak a korral, ezért a Mustang Mach-E már okostelefonnal is nyitható,
és ha lemerült a mobilod, vagy csak az autóban hagynád, mert strandolni mész, akkor a B-oszlopon lévő kódpaddal is nyithatod az ajtókat, és az érintőképernyőn egy újabb kódot beütve indítható az autó. A kilincseket egyébként az ablakkeretekbe rejtették.
Rögtön többféle változatban is kapható lesz a Mustang Mach-E. Az alapmodell hátsókerék-hajtású, 258 lóerős és 414 Nm a nyomatéka, a 75,7 kilowattórás akkumulátorával 500 kilométeres hatótávot ígérnek egy feltöltéssel. Az összkerékhajtású modell már 337 lóerőre és 565 Nm nyomatékra képes,
98,8 kilowattórás akkumulátor is kérhető hozzá, amivel 600 kilométerre növekszik a hatótáv.
2021-ben érkezik a Mustang Mach-E sportváltozata,
a GT, aminek 465 lóerő a teljesítménye és 830 Nm a legnagyobb nyomatéka. Az adaptív lengéscsillapítással is szerelt csúcsmodell 5 másodpercen belül gyorsul százra, és lesz egy Performance Edition változata, ami még ennél is fürgébbnek ígérkezik, de a pontos adatokat csak később árulják el.
Az otthoni töltés nem lesz gyors, a 230 voltos konnektorról óránként csak 14 kilométerrel növelhető a hatótáv, de a fali töltődobozzal már 62 kilométer ez a szám.
A Mustang Mach-E villámtöltőn akár 150 kilowattal is tölthető, ekkor 10 perc alatt 93 kilométerre elég energiát lehet vételezni,
és 38 perc alatt érhető el 10-ről 80 százalékos töltöttség.
Az idő majd eldönti, hogy mennyire volt szerencsés lépés Mustangnak nevezni az elektromos crossovert,
mindenesetre erős konkurenciát kap a Tesla Model Y, amikor megérkezik a piacra. A Ford az első példányokat 2020 végére ígéri, az ára 50 ezer euró körül alakul majd, de a pontos részleteket csak a bevezetéshez közelebb tudjuk meg róla.