Az új Transit Courier kis furgonból lesz még benzines és dízel is, de a hangsúlyt már nagyon az elektromos modellre tette a Ford az online bemutatón.

Egészen az online sajtóbemutató végéig azt hittem, hogy az új mini-Transit, a Courier csak elektromos hajtással készül majd. A Ford a végén azért csak elárulta, hogy benzines is lesz, meg dízel. Sőt: ezek hamarabb, már az idén nyáron elkezdenek kirajzani a romániai gyárból, Craiovából. Az elektromos modell csak 2024-ben érkezik, de képek és adatok már vannak róla, gazdagon.

Az E-Transit Courier európai modell és nem csak azért, mert elődjéhez képest 18 centivel hosszabb rakterében az új futóműnek köszönhetően 20 centivel bővült kerékdob-távolság már nem egy, hanem két euro-raklap is elfér. A kocsit a Ford Otosan mérnökei tervezték a törökországi Sancaktepe Kutatási és Fejlesztési Központban, együttműködve a Ford Pro duntoni és kölni haszonjármű-specialistáival.

A hasznos rakodótér 600 literrel, 2,9 köbméterre nőtt, a terhelhetőség pedig bő egy mázsával lett nagyobb; 700 kg, még az elektromos verzióban is.

Az pedig már csak az E-Transit Courier sajátja, hogy további 28 liternyi rakteret kínál; mint a Mustang Mach-E-ben, ebben a villany-Fordban is van ugyanis frunk, elülső csomagtartó, ahol remekül elférnek például a töltőkábelek. A vontatási tömeg 1100 kg a dízel, 1000 kg a benzines és 750 kg az elektromos modellnél.

A kis furgon érdekessége a rakományt védő extra biztonsági berendezések sora. Térfogat-szenzorok érzékelik a mozgást a jármű belsejében, riasztórendszer érzékeli az ajtók vagy a motorháztető illetéktelen nyitását és zárreteszelés akadályozza meg, hogy egy ablak betörése után a belső kilinccsel nyissák az ajtót. Akinek ez kevés, gyári extraként további védelmi berendezéseket rendelhet, amelyeket a TVL Security nevű cég fejlesztett a Ford Pro (a Ford haszonjármű-üzletága) igényei szerint.

Az elektromos Courier-t 133 lóerős villanymotor mozgatja, az autó végsebessége 145 km/h. Az akkumulátor kapacitásáról egyelőre nincs pontos információ, de azt már tudjuk, hogy váltóramról legfeljebb 11, egyenáramról 100 kW-tal mehet a töltés. Praktikusabb szemléletben elmondható, hogy DC gyorstöltőről töltve tíz perc alatt kb. 87 km hatótáv tölthető az autóba. A Ford Pro becslése szerint az elektromos hajtás éves szinten mintegy harmadával alacsonyabb üzemeltetési költséget jelent egy átlagos felhasználónak, amiben benne van az is, hogy az autót csak 30 ezer kilométerenként, vagy akár csak kétévente elég lesz kötelező szervizre vinni.

Az elektromos hajtás alternatívájaként a Transit Courier az egyliteres EcoBoost benzinmotor 100 és 125 lóerős változataival, vagy a 100 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízellel rendelhető. Ezekhez alapfelszereltségként hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik, de a 125 lóerős benzinmotorhoz rendelhető egy új hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata is.

Az E-Transit Courier utastere tisztább és jobb térkihasználású a belsőégésű motoros modellénél, hiszen se váltókar, se kézifékkar nem fogja benne a helyet. A vezetéstámogatás és a műszerfal kialakítása az összes szerethető és utálható mai modernautós sajátosságot meghozza a Courier-nak; csak menüből vezérelhető a klíma (fúj!), van automata reflektorkapcsoló (jee!) és így tovább, mint egy kortárs kompakt személyautóban.

Belsőégésű motoros Transit Courier
Autóbuzi legyen a talpán, aki meg tudja különböztetni csak a megjelenése alapján a villanyostól!
Bent könnyebb rájönni, hogy ez nem elektromos: a kézi váltó és a mechanikus kézifék karja elárulja

Minden E‑Transit Courier modellben alapáras a kulcs nélküli indítás, a tolatókamera és az első-hátsó parkolóradar. A városi közlekedés amúgy is jól fog menni neki, hiszen a 4,4 méternél rövidebb kocka járdaszegélyek között 10,7 méteres körön fordul meg.

Bal oldalt hátul: nem rossz hely a töltőcsatlakozónak

A Ford Pro Charging rendszerében az egyautós és a nagy flották egyaránt könnyen kiválaszthatják, telepíthetik és használhatják az otthoni, telephelyi és nyilvános töltő infrastruktúrát. A Ford Pro Charging szoftverén keresztül a számlázás és az adminisztráció is leegyszerűsödik, a nagyobb flották üzemeltetőinek pedig a Ford a vállalkozásra szabott telephelyi megoldást kínál a Ford, a hardverek és a töltésvezérlő szoftverek telepítésével együtt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Te mit csinálnál, ha ütköznél az autópályán? Ők sétálgatni kezdtek

Leszedették az olasz trikolórt a Fiat Topolinóról, mert nem elég olasz

További cikkeink a témában
Titkos helyek, amiket csak a hajósok ismernek Horvátországban
Hirdetés