A legendává vált legelső Mustang bemutatója után a Fordnál eljátszottak a gondolattal, mi lett volna, ha inkább egy kétüléses, rövidebb modellt szabnának belőle. A Shorty Mustangból egyetlen prototípus készült, ami kalandosan élte túl a zúzdát.
1964-ben, amikor a Ford bemutatta a Mustang első generációját, még nem voltak biztosak benne, hogy a családbarát 2+2 üléses változat helyett nem lett volna jobb kétszemélyes kivitelben gyártani. Ezért még abban az évben megbízást adtak egy dearborni külsős cégnek, hogy készítsék el a Mustang rövidített prototípusát, hogy választ kapjanak erre a kérdésre.
A tervezés feladatát Vincent E. Gardner kapta, aki korábban a legendás Raymond Loewy mellett is dolgozott, és a munka eredménye egészen jópofa lett. A Mustang III néven készülő prototípus eleje a gyártásba kerülő Mustangról került át, de
a szélvédőtől hátrafelé teljesen új az üvegszálas anyagból készült karosszéria, még ha a stílusa hasonlít is a hosszabb Mustangra.
Shorty néven is emlegették a Mustangot, aminek a tengelytávját 40 centiméterrel rövidítették meg,
és bár kétségkívül remek munka, a szemünknek mégis az ikonikus nyújtott forma a kedves. A motornál nem adták alább, 5 literes V8-as került bele automata váltóval, Gardner pedig nemcsak a rövidke Mustang tervezésében, hanem az építésében is részt vett.
A Shorty Mustang megjelent a Motor Trend magazinban és 1965-ben kiállították a Henry Ford Museumban is, de hamar belátták, hogy nincs sok értelme gyártásba adni.
Sok más prototípushoz hasonlóan a rövid Mustang sorsa is az lett volna, hogy bezúzzák.
Gardner ezt elég rosszul viselte volna, ezért 1965. május 2-án egyszerűen ellopta a prototípust.
A férfi egy raktárt bérelt, ott rejtette el a Mustangot egy fal mögé, de csak az első havi bérleti díjat fizette ki.
A tulajdonos ezért fél év után benézett a raktárába, és meglepetten fedezte fel az autót, majd értesítette a rendőrséget. A Fordnál addigra már bejelentették a prototípus eltűnését, amit a biztosító ki is fizetett nekik, ezért többet nem foglalkoztak vele.
Miután a biztosítóhoz került a Shorty, a cég egyik alkalmazottja vásárolta meg, majd feladott róla egy hirdetést az újságban.
Így került ahhoz az ohiói autórajongó férfihoz, aki 47 éven keresztül a gyűjteményében tudhatta.
Nem volt különösebb terve vele, de az ezredfordulón meggyőzték, hogy újítsa fel, ekkor ki is állították egy Concours d’Elegance-on.
2015-ben aztán úgy döntött, hogy megválik tőle, ezért a Shorty Mustang az RM Sotheby’s árverésére került.
Az eredeti Mustang bemutatásának ötvenedik évfordulóján nagy sikere volt a rövidke prototípusnak,
amit a várakozásnak megfelelően tekintélyes összegért adtak tovább: 511 ezer dollárt, azaz 145 millió forintot fizettek érte.