Gilles Villeneuve a Formula–1 egyik legnagyobb alakjai közé tartozik, de korai halála miatt nem tudta megmutatni tehetségét. Amíg a Ferrari pilótája volt, addig ezt a 308 GTS-t használta, amivel több hajmeresztő rekordot is döntött közúton.
67 nagydíjon indult, hat győzelmet aratott, két leggyorsabb kört állított be, és 101 világbajnoki pontot szerzett a Formula–1-ben Gilles Villeneuve. A számok nem mutatják meg, micsoda tehetség volt, hiszen bár viszonylag későn, 27 évesen csatlakozott a száguldó cirkuszhoz, de 1982-ben a belga nagydíjon életét vesztette, ezért nem tudta bizonyítani, mire is lett volna képes. Abban azonban mindenki egyetérthet, hogy az F1 egyik legkarizmatikusabb pilótája volt.
Enzo Ferrari nem szívlelte, ha a versenyzői nem egy maranellói autóval járnak a közúton, ezért Gilles Villeneuve sem tehetett másként.
1977-ben csatlakozott a csapathoz, a szezon két utolsó futamára szerződtették Niki Lauda helyettesítésére, és csaknem ezzel egyszerre mutatta be a Ferrari a Pininfarina által tervezett formájú 308 GTS-t a frankfurti autószalonon, amit a következő szezonra hozzájuk igazoló Villeneuve át is vehetett.
1978-ban, október 30-án készült el ez a példány, amire modenai rendszámtábla került, és a típustól szokatlan, világosabb árnyalatú Rosso Dino fényezésben pompázott.
A következő években ezt az autót vezette Gilles Villeneuve, amikor éppen nem versenyzett, persze nem mintha a közúton lassabban ment volna.
Monte-Carlóban lakott, úgyhogy a 255 lóerős 2,9 literes V8-assal hajtott Ferrari tökéletesnek tűnt ahhoz, hogy Maranellóba járjon vele.
Legendák keringenek arról, hogy milyen észvesztő tempót diktált Villeneuve az utakon. A legemlékezetesebb az volt, amikor a Monacóból Maranellóba vezető 435 kilométeres úton, amit átlagosan négy és fél órába telik megtenni, 2 óra 25 perc alatt söpört át, részben kanyargós országúton, ahol kamionok is járnak.
Nem rekordot akart dönteni a közúton, hanem egyszerűen csak sietett.
Az éppen fejlesztés alatt álló F1-es autó tesztelésére hívták Maranellóba, és mindenkinek leesett az álla, amikor Villeneuve két és fél órával később megjelent a 308-asával. Egy másik alkalommal csapattársa, Didier Pironi társaságában a Modena és Milánó közti 180 kilométeres távot tette meg 45 perc alatt az autópályán.
1982-ben, Villeneuve tragikus halála után a 308 GTS még évekig a Ferrarinál maradt, majd 1984-ben eladták egy modenai gyűjtőnek. 2010-ben került jelenlegi tulajdonosához Dániába, aki két évvel később a maranellói gyári múzeum kiállítására is kölcsönadta.
Még csak 37 ezer kilométer van benne, de micsoda 37 ezer kilométer lehetett az!
Májusban az RM Sotheby’s monacói aukciójára kerül a nem mindennapi 308 GTS, és szinte biztos, hogy egy ilyen korú típus 60 ezer eurós, azaz 18,5 millió forintos értékénél többet adnak majd érte.