A kilencvenes években az Alfa Romeo uralta a versenypályákat a túraautó-bajnokságokon, és a 155-ösből épített versenyautó egyik legutolsó, gyönyörű és brutálisan gyors példánya most egy vagyonért eladó.

A kilencvenes évek első felében az Alfa Romeo építette a legfélelmetesebb túraautókat. A hátsókerék-hajtású 155-ből készült versenyautóval Nicola Larini 1992-ben megszerezte az olasz bajnoki címet, majd a következő évben a DTM-ben aratott elsöprő győzelmet az erős német riválisokkal, elsősorban a Mercedes-Benzzel szemben.

Gabriele Tarquini hasonlóan könnyedén söpörte be a brit túraautó-bajnoki címet 1993-ban, míg a spanyol bajnokságban 1994-ben, ’95-ben és ’97-ben is az Alfa Romeo autója lett az első.

A 155 V6 Ti közben folyamatosan fejlődött, és most az egyik utolsó változatát kínálják fel eladásra az RM Sotheby’s májusi aukcióján Milánóban.

1996-ra a német túraautó-bajnokságból ITC néven világsorozat lett, amire minden addiginál brutálisabb versenyautóval készült az Alfa Romeo.

A 155-ösnek csak a formája emlékeztetett az utcai modellre, egyébként masszív acélkeretre épült, megerősített szénszálas biztonsági cellával, erre kerültek a vékony acél karosszérialemezek.

A 2,5 literes V6-os motorból is újat építettek, ami 490 lóerős teljesítményre volt képes. A hatfokozatú szekvenciális váltóval és összkerékhajtással a 155 V6 Ti már 2,5 másodperc alatt elérte a százas tempót, és a végsebessége a hosszú egyenesekben 300 km/óra felett volt.

Minden más adatnál többet mond, hogy a V6-os motor maximális fordulatszáma 11 900 percenként!

Az új erőforrás 1996-ban a szezon felénél jelent meg a 155-ösben, és onnantól kezdve a futamok felén pole pozíciót szereztek,

a 14 versenyből 8-at nyertek meg, ezzel az Alfa Romeo megelőzte a Mercedest a konstruktőri bajnokságban, és Alessandro Nannini a hatodikról a harmadik helyre jött fel a pilóták versenyében.

A képeken látható példányt eredetileg Nicola Larini vezette,

pole pozíciót szerzett vele Magny-Cours-ban és Mugellóban, az utóbbi futamot és Interlagost meg is nyerte vele. A ’96-os szezon végén az autó visszakerült az Alfa Romeóhoz, majd még két olasz tulajdonosa volt, mire 2018-ban a jelenlegihez, egy német rajongóhoz került.

A mostani tulajdonosa rengeteget költött rá, hogy versenyezhető állapotba kerüljön az Alfa, és induljon vele a veteránoknak kiírt DTM Classic sorozatban. A számlák 350 ezer eurót tettek ki, és a restaurálása során

megőrizték a 155-ös eredeti patináját, még Larini eredeti versenyülése és kormánykereke is benne maradt.

2019-ben a DTM Classic első versenyét rögtön megnyerte vele, majd még egy negyedik helyet szerzett, és a 155 V6 Ti a modenai pályán is megmutatta magát egy olasz autós videóban. 2020-ban aztán teljesen felújították a motorját és a váltóját, így kerül idén az aukcióra, ahol 7-800 ezer eurót várnak érte – ez 240-280 millió forintnak felel meg.

(Képek: Getty Images, RM Sotheby's)

Ez is érdekelhet:

Az álmaink Alfa Romeója a 155 GTA, ami nem vált valóra

Az egyetlen működő példánya most került elő, és eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés