A Lancia egykor a versenypályák ördöge volt, és a dicsőséges korszakból származik ez a hat, mára veteránkorú versenyautó, amit most egy gyűjteményben árulnak.

1906-ban alapították a Lanciát, és az olasz márka autóival mindig is versenyeztek, a gyártó az ötvenes években még a Formula–1-ben is részt vett, majd inkább a gyorsasági és rali szakágakban alkotott maradandót. Ha azt mondjuk, hogy Lancia, akkor egészen biztosan egy Martini festésű gép ugrik be, és most ebből kínálnak eladásra egy gyűjteményt, ami három pálya- és három raliautóból áll.

A Beta Monte Carlo például az a típus, amivel a Lancia visszatért a pályaversenyzéshez,

Walter Röhrl is vezette ezt az autót, 1980-ban és ’81-ben világbajnoki címet nyert vele a csapat. A Pininfarina által tervezett karosszériát egy 1,4 literes, négyhengeres, és turbóval 460 lóerősre felhúzott Abarth-motor hajtotta, mindössze 760 kilogrammos tömeg mellett.

Még elképesztőbben ment az 1982-ből származó LC1, amivel a Lancia abban az évben a 24 órás Le Mans-i futamon indult,

és megnyerte az 1000 kilométeres versenyt a Nürburgringen, többek közt Michele Alboreto és Riccardo Patrese is vezette. A motorja csaknem ugyanaz, mint a Betának, de ez a fürdőkád csak 640 kilogrammot nyom.

1983-ban már az LC2-vel indult Le Mans-ban a Lancia, és

mivel nem lett volna a szabályoknak megfelelő motorjuk hozzá, a Ferraritól kértek segítséget, akik a 308-ban dolgozó V8-as motort ajánlották fel.

A 2,6 literesre csökkentett erőforrás több mint 800 lóerőt adott le, ’86-ig tizenhárom pole pozíciót és három győzelmet szereztek vele.

Közben a raliban is sikeres volt a Lancia, az 1982-ben létrehozott B-csoporthoz tervezték a 037-et, amiben az Abarth által fejlesztett kétliteres, turbós motor hajtotta a hátsó kerekeket, és amivel 1983-ban megnyerték a rali-világbajnokságot.

’84-re jött ki a 037-nek a képeken látható Evo 2 változata, ennek a 2,1 literesre növelt motorja már 325 lóerőt teljesített.

Az összkerékhajtású Audit azonban ezzel már nem lehetett legyőzni, ezért a Lancia elkészítette a Delta S4 változatát, amiben a 037-ből származó motorra turbót és kompresszort is tettek, így a teljesítménye 480 lóerő lett, de esetenként

a 600 lóerőt is elérte, amivel 2,6 másodperc alatt gyorsult nulláról százra még a murvás pályákon is.

A raliautók ekkor már túl erősek és gyorsak voltak, ezért 1987-re új kategóriát vezettek be, az A-csoportot, amire

a Lancia a Delta HF Integrale változatával válaszolt, és a típussal hat évig legyőzhetetlennek bizonyult a konstruktőrök közt.

A Martini festésű kollekciót most a Girardo & Co kínálja eladásra 7,5 millió dollárért, ami 2,3 milliárd forintot jelent.

Ez is érdekelhet:

Mutatunk még egy okot, amiért el kell mennünk Torinóba

Ha szereted az olasz autókat, akkor kötelező program lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés