A sokat sejtető előzetes után leleplezte a legújabb szuperautóját a texasi Hennessey, amivel egyenesen a csúcsra törne. Az 1600 lóerős Venom F5 nemcsak legyorsulná a Bugatti Chiront és a Koenigsegg Agera RS-t, de minden eddiginél nagyobb végsebességet érne el.

John Hennessey nem az a fickó, aki könnyen adná magát. A texasi mester előbb megépítette a világ leggyorsabb autóját, a Venom GT-t, amivel 435 km/órás sebességet futottak. Igaz, csak egy irányba, és ezért a Guinness-rekord a Bugattinál landolt. Miközben elkészült a még gyorsabb Chiron, addig Hennessey sem tétlenkedett, négy évet dolgozott a legújabb szuperautóján, amit most mutatott be.

Jól néz ki ez a gép!

Hennessey a legerősebb fokozatú tornádóról nevezte el a Venom F5-öt, ami valóban pokoli gyors lesz. Az elődjéhez képest sokat fejlődött az aerodinamikája, már attól is, hogy nem egy Lotus alapjára építették, hanem teljesen egyedi konstrukció, és teljes egészében szénszálas anyagból készült. A légellenállási együtthatója 0,33 lett, ami nemcsak a Venom GT 0,44-énél jobb, de a Bugatti Chiron 0,38-ánál is.

Milyen motor hajtja?

Mivel sokkal könnyebb is, mint a Bugatti, csak 1360 kilogrammot nyom, ezért nem volt szüksége négy turbóra vagy hibrid rendszerre ahhoz, hogy gyors legyen.

A hajtást egy 7,4 literes biturbó V8-asra bízzák, amiből kereken 1600 lóerőt és 1762 Nm nyomatékot hoznak ki.

Széria a hétfokozatú automatizált váltó, és bár kérésre a Hennessey kézi váltót is beépít, de azt mondják, azzal kétszáz feletti tempóig küzdeni kell a kerekek kipörgésével.

Te jó ég, akkor mennyivel megy?

A cél az óránkénti 300 mérföldes sebesség átlépése, ami 480 km/óra feletti tempót jelent. Már a gyorsulása is eget rengető, hiszen 0-ról 300 km/órára 10 másodperc alatt gyorsul fel, és a 400 km/óra is megvan 20 másodperc alatt, ami azt jelenti, hogy másodpercekkel gyorsabb lesz, mint az ebben a versenyszámban csúcstartó Koenigsegg Agera RS és Bugatti Chiron. De a 0-400-0 km/órás versenybe nem fognak beszállni.

Tényleg megfutja a 480-at?

Még nem tudjuk, de a számítások szerint igen. A szűk keresztmetszet, ahogyan azt a Bugattinál is elárulták, a gumiabroncs. Míg a Veyron defektmentes Michelin gumikat használt, addig a Chiron visszatért a sima Pilot Cup 2-höz, amivel 2018-ban tervezik a végsebesség próbáját. A Venom F5 is ezt az abroncsot használja, és John Hennessey szerint még a rekordtempónál sem éri el a terhelés határait.

Kapható is lesz ez a szuperautó?

Igen, de csak limitált darabszámban készül. A végsebesség tesztjére jövőre kerül sor, az első példányokat pedig 2019-ben szállítják ki. Csak 24 darabot készítenek belőle a texasi műhelyben, és mindegyik legalább 1,6 millió dollárba kerül, amit az Alcantara és bőrkárpiton felül a további extrák még 600 ezerrel növelhetnek. Szóval úgy tűnik, a küzdelem a világ leggyorsabb autója címéért ismét elkezdődött.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sosem volt ekkora hatótávja a Tesla Model 3-nak, mint most

Kortalanul szép ez az 1987-es Honda Legend Coupé

Mesterséges intelligenciát is használt az új kampányához a Suzuki

További cikkeink a témában