Nem elég, hogy a Hyundai megvetette a lábát a kompakt méretű crossoverek között, a Kona máris egy újabb változatban mutatkozott be. A tisztán elektromos hajtású modell kétféle változatban érkezik, az egyik 300, a másik pedig 470 kilométert megy el egy feltöltéssel, ami elég ígéretesen hangzik.

Elektromos autója van már a Hyundainak, hiszen az áramvonalas formájú Ioniq kapható hagyományos hibrid, konnektorról tölthető hibrid és tisztán elektromos változatban is. De máris itt a következő villanymotoros Hyundai, a Kona Electric. A kompakt méretű crossover eddig élénk turbós benzinmotorokkal volt kapható, az újdonság pedig a villanyautók között is feladhatja a leckét a konkurenseknek.

Már ránézésre is könnyen megmondod, hogy ez az elektromos modell, de úgy, hogy közben a Kona karakteres formája is megmaradt. Például ott vannak az osztott fényszórók, ám közöttük már burkolt a hűtőmaszk, és áramvonalasabbra formálták a lökhárítókat is. A töltőcsatlakozó a Kona orrán kapott helyet, és a kerekeket is kisebb légellenállásúra cserélték.

Két változatban is jön a Kona Electric. Az alapmodell 135 lóerőre és 395 Nm nyomatékra képes elektromotort és 39,2 kilowattórás lítiumion akkumulátort kap, amivel 9,3 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 167 km/óra. Még érdekesebb, hogy egy feltöltéssel 300 kilométert is elmegy, méghozzá az idén ősztől kötelező új, a valósághoz közelebb álló WLTP mérési ciklus szerint.

Ennél is jobban hangzik a csúcsmodell, amit 204 lóerős, szintén 395 Nm nyomatékú elektromotor mozgat, ezzel már 7,6 másodperc alatt eléri a százas tempót. A hosszú hatótávú változat 64 kilowattórás akkut kap, ekkorát pedig a Teslán kívül nem kínál más gyártó. Egy feltöltéssel 470 kilométer megtételére képes a WLTP szabvány szerint, ami jóval több a konkurensekénél, például az Opel Ampera-e 370 kilométerénél.

A feltöltés az alapmodellnél 6 óra 10 percet, a csúcsváltozatnál 9 óra 40 percet vesz igénybe hagyományos konnektorról, de a gyorstöltéssel mindkét modell esetén 54 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, ami már elég ígéretes. Főleg azért, mert a csomagtartó is megmaradt 373 literesnek, és ha a töltőkábelt magunkkal visszük, akkor is 332 literes, míg a benzinmotoros Kona hasonló értéke 361 liter.

Belül is átszabták a Konát, hogy felismerd, elektromos autóról van szó. A hagyományos váltókar helyett gombokkal lehet választani az előre- és hátramenet között, akárcsak az Ioniq Electric esetében, és a színes képernyős műszeregység is onnan lehet ismerős. Az extrák között távolságtartó tempomat, sávtartó, gyalogosfelismerő, fűthető kormánykerék, elektromosan mozgatható és szellőztethető ülések, Krell hifi és vezeték nélküli telefontöltő is található.

Turbós benzinmotorral már próbáltuk a Hyundai Konát, olvasd el a tesztünket:

Nagyon ráérzett a Hyundai a trendre, de a Kona még jó is – teszt

A Kona abba a kategóriába érkezett, ahol nagyon sokat számít a divatos külső. Mi kell még? Hogy jó legyen, jó áron. Akkor ez így oké.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában