Az elődjénél nemcsak minden téren jobb lett, de a hűtőmaszkba rejtett menetfényével feltűnőbb is a Hyundai Tucson új generációja, ami többféle hibrid rendszerrel és összkerékhajtással is kapható lesz.

A Tucson a Hyundai középső szabadidő-autója, a jelenlegi széria 2015-ben jelent meg olyan modellek ellenfeleként, mint a Kia Sportage és a Volkswagen Tiguan. A formáját nem biztos, hogy fejből fel tudod idézni, de ez nem fordulhat elő a most leleplezett új generációval, ami teljesen egyedi, és elég feltűnő dizájnt kapott.

A legérdekesebb része a széles hűtőmaszkja, ahol a szélső elemekbe rejtették a nappali menetfényt.

A szögletes kerékjáratok, a karosszéria oldalsó törésvonalai és a hátsó lámpák is izgalmasak, amiket a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötöttek össze. Ha jól megfigyeled, a hátsó ablaktörlőt a légterelőbe bújtatták el.

Az újdonság méretei nem sokat változtak, a karosszéria 4,5 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,65 méter magas, ami azt jelenti, hogy két centivel hosszabb, másféllel szélesebb és féllel alacsonyabb az elődjénél.

A tengelytávolság egy centivel 2,68 méteresre bővült, de a gyáriak szerint a hátsó lábtér két és fél centivel nagyobb lett.

A belső tér is nagy előrelépésnek számít az elődjéhez képest.

Feltűnhet a Hyundai új négyküllős kormánykereke, ami mögött egy árnyékoló nélküli 10,25 colos képernyő vetíti a műszereket. A középkonzolra alapból 8, felárért 10,25 colos érintőképernyő kerül, a hagyományos kapcsolókat érintőgombok váltották fel.

Az utastérben 64-féle színből választhatjuk ki a hangulatvilágítás árnyalatát, az első ülések szellőztethetők, a hátsók fűthetők,

és most először háromzónás is lehet az automata klímaberendezés. A csomagtér mérete 587-ről 620 literesre nőtt (de a hibrideké kisebb), a három részre osztható hátsó támlák ledöntésével 1799 litert lehet kihasználni.

Rendkívül széles lesz a választék, a benzin- és dízelmotor mellé háromféle hibrid közül lehet választani.

Az 1,6 literes, turbós benzinmotor 150 és 180 lóerős lehet, az utóbbihoz összkerékhajtás is elérhető. A hatfokozatú kézi váltónál opció, a hétsebességes duplakuplungos esetén széria a 48 voltos mild hibrid rendszer.

A benzines mild hibrid érdekessége az intelligens kézi váltó, aminél az elektronikus kuplunggal a motor leválasztható a hajtásról.

Az 1,6 literes turbódízel alapból 115 lóerős, hatfokozatú kézi váltós és elsőkerék-hajtású, a 136 lóerős változathoz hétfokozatú duplakuplungos váltó és 48 voltos mild hibrid rendszer jár, és összkerékhajtás is elérhető.

A Tucson Hybridben az 1,6 literes, turbós benzinmotor és egy 60 lóerős elektromotor dolgozik, hatfokozatú automata váltóval,

a lítiumion-polimer akkumulátor 1,49 kilowattórás, a kombinált teljesítmény 230 lóerő, és összkerékhajtás is elérhető. Később érkezik a plug-in hibrid változat 265 lóerős teljesítménnyel.

A vezetési asszisztensek terén is továbbfejlődött a Tucson, például az autópályasegéd már szinte teljesen átveszi tőlünk a vezetést

a sávtartó, távolságtartó és táblafelismerő rendszerek segítségével. Újdonság a holttérfigyelő monitor, ami az irányjelző használatával az adott oldali kameraképet mutatja a műszeregység egyik számlapján.

Az új Tucson gyártása az előző két szériához hasonlóan a Hyundai csehországi üzemében folyik majd, az első példányok 2021-ben az év elején érkeznek a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

A ráncfelvarrásnál is jobb történt a Hyundai Santa Fével

Konnektorról tölthető hibrid hajtás is lesz hozzá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az egyik legmeglepőbb helyre szerződhet Sainz

10 olasz autó, aminek zseniális olasz neve van

Komolyabb elektromos rollerekre is kötelező felelősségbiztosítást kell kötni

További cikkeink a témában
Hirdetés