Az elődjénél nemcsak minden téren jobb lett, de a hűtőmaszkba rejtett menetfényével feltűnőbb is a Hyundai Tucson új generációja, ami többféle hibrid rendszerrel és összkerékhajtással is kapható lesz.

A Tucson a Hyundai középső szabadidő-autója, a jelenlegi széria 2015-ben jelent meg olyan modellek ellenfeleként, mint a Kia Sportage és a Volkswagen Tiguan. A formáját nem biztos, hogy fejből fel tudod idézni, de ez nem fordulhat elő a most leleplezett új generációval, ami teljesen egyedi, és elég feltűnő dizájnt kapott.

A legérdekesebb része a széles hűtőmaszkja, ahol a szélső elemekbe rejtették a nappali menetfényt.

A szögletes kerékjáratok, a karosszéria oldalsó törésvonalai és a hátsó lámpák is izgalmasak, amiket a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötöttek össze. Ha jól megfigyeled, a hátsó ablaktörlőt a légterelőbe bújtatták el.

Az újdonság méretei nem sokat változtak, a karosszéria 4,5 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,65 méter magas, ami azt jelenti, hogy két centivel hosszabb, másféllel szélesebb és féllel alacsonyabb az elődjénél.

A tengelytávolság egy centivel 2,68 méteresre bővült, de a gyáriak szerint a hátsó lábtér két és fél centivel nagyobb lett.

A belső tér is nagy előrelépésnek számít az elődjéhez képest.

Feltűnhet a Hyundai új négyküllős kormánykereke, ami mögött egy árnyékoló nélküli 10,25 colos képernyő vetíti a műszereket. A középkonzolra alapból 8, felárért 10,25 colos érintőképernyő kerül, a hagyományos kapcsolókat érintőgombok váltották fel.

Az utastérben 64-féle színből választhatjuk ki a hangulatvilágítás árnyalatát, az első ülések szellőztethetők, a hátsók fűthetők,

és most először háromzónás is lehet az automata klímaberendezés. A csomagtér mérete 587-ről 620 literesre nőtt (de a hibrideké kisebb), a három részre osztható hátsó támlák ledöntésével 1799 litert lehet kihasználni.

Rendkívül széles lesz a választék, a benzin- és dízelmotor mellé háromféle hibrid közül lehet választani.

Az 1,6 literes, turbós benzinmotor 150 és 180 lóerős lehet, az utóbbihoz összkerékhajtás is elérhető. A hatfokozatú kézi váltónál opció, a hétsebességes duplakuplungos esetén széria a 48 voltos mild hibrid rendszer.

A benzines mild hibrid érdekessége az intelligens kézi váltó, aminél az elektronikus kuplunggal a motor leválasztható a hajtásról.

Az 1,6 literes turbódízel alapból 115 lóerős, hatfokozatú kézi váltós és elsőkerék-hajtású, a 136 lóerős változathoz hétfokozatú duplakuplungos váltó és 48 voltos mild hibrid rendszer jár, és összkerékhajtás is elérhető.

A Tucson Hybridben az 1,6 literes, turbós benzinmotor és egy 60 lóerős elektromotor dolgozik, hatfokozatú automata váltóval,

a lítiumion-polimer akkumulátor 1,49 kilowattórás, a kombinált teljesítmény 230 lóerő, és összkerékhajtás is elérhető. Később érkezik a plug-in hibrid változat 265 lóerős teljesítménnyel.

A vezetési asszisztensek terén is továbbfejlődött a Tucson, például az autópályasegéd már szinte teljesen átveszi tőlünk a vezetést

a sávtartó, távolságtartó és táblafelismerő rendszerek segítségével. Újdonság a holttérfigyelő monitor, ami az irányjelző használatával az adott oldali kameraképet mutatja a műszeregység egyik számlapján.

Az új Tucson gyártása az előző két szériához hasonlóan a Hyundai csehországi üzemében folyik majd, az első példányok 2021-ben az év elején érkeznek a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

A ráncfelvarrásnál is jobb történt a Hyundai Santa Fével

Konnektorról tölthető hibrid hajtás is lesz hozzá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

World Margarita Day – Egy újabb ünnepet köszönthetünk köreinkben, már Magyarországon is

Gyönyörű ez a klasszikus Porsche, csak éppen teljesen elektromos

A Nissannak erre a Porsche 959-re is szüksége volt a Skyline GT-R sikeréhez

További cikkeink a témában