Az új cégvezér, a Seattól érkezett Luca de Meo meghirdette programját, ami egyelőre elsősorban a cég részvényesei számára izgalmas.
Renaulution: ez a kissé kényelmetlen szóvicc áll a francia autógyártó új forradalmi zászlaján. A Renault-csoport tavaly nyáron kinevezett új CEO-ja, Luca de Meo, aki korábban számos márkánál szolgált már (Seat és Cupra, Fiat-Alfa-Lancia-Abarth, Audi, Toyota) ma reggel kétórás online sajtótájékoztatón mutatta be, mit kíván kezdeni új játékaival az elkövetkező években.
A négy márkával (Renault, Dacia, Lada, Alpine) rendelkező Renault-csoport stratégiájának pénzügyi-üzleti, elsősorban a részvényesek számára fontos területein a cég stabilizálása, megújítása, profitabilitásának megalapozása majd 2025 után a ma még csak körvonalaiban, de azért egyre határozottabban formálódó új mobilitás meghatározó szolgáltatójává válás a cél. A fejlesztés, gyártás folyamatait újragondolják, amit lehet, központosítanak, az egyes márkák pedig egy nagy közös technológiai kosárból szedegethetnek majd saját vásárlóik igényei szerint.
Ami autóvásárlóként, márkarajongóként vagy akár csak mezei autómániásként sokkal érdekesebb, az az egyes márkák új termékstratégiája. Hála istennek minden márka kapott egy-egy új szlogent, melyek esetenként kissé zavarba ejtőek.
Renault, La nouvelle Vague
A vague szó melléknévként franciául is, angolul is elsődlegesen homályosat, tétovát, bizonytalant, ködöset jelent. A stratégák valószínűleg inkább a francia főnévre gondoltak, ami "hullám", szóval a Renault-nál egy új hullám indul hamarosan. Ez a hullám elsősorban a C-szegmensben, a kompakt kategóriában való terjeszkedésben nyilvánul majd meg. A cég Európában, Dél-Amerikában és Oroszországban kívánja megerősíteni pozícióját az új modellekkel. A Renault továbbra is erős akar maradni akkumulátoros elektromos autók terén, de a hidrogénalapú mobilitás fejlődéséből sem akarnak kimaradni.
A márka nem csak termékek, autók gyártásában gondolkozik. Töltési megoldások, hidrogén-infrastruktúra-szolgáltatás: minden ott kavarog valahol az új termékfejlesztési tervek között.
Dacia és Lada: Tout. Simplement
A Dacia kicsit "coolabb" lesz, a Lada a robusztusságot, tartósságot hangsúlyozza majd, és persze mindkét budget-márka megmarad olcsónak, elérhetőnek. A Daciával megpróbálják áttörni a C-kategória "üvegplafonját", vagyis hamarosan érkezhetnek a Golf-kategóriás modellek, a kiváló ér-érték arányú üzleti autók a márkától. 2025-ig 7 kompakt Dacia/Lada modell érkezik. A gyártásban egyszerűsítés lesz, a jelenlegi 4 platformról átállnak egyre, a mostani 18 karosszériaforma helyett csak 11 marad.
A márkák megpróbálják újrateremteni legjellegzetesebb korábbi modelljeik legendáját - a Lada Niva például valamikor a közeljövőben biztosan új inkarnációjában kerül elénk. A Dacia és Lada kínálatában tovább erősítik a takarékos és jó CO2-mérlegű LPG-s modelleket, a Daciánál új lendületet kap a villamosítás.
Alpine: avant-garde
A legkisebb márka lesz minden, ami sport. A Renault versenysportja, a sportmodellek és persze az Alpine modellek mind a sportmárka égisze alá kerülnek. (Ez érdekes, mert Luca de Meo a Seatnál a Cupra márka létrehozásával pont ellenkező stratégiát valósított meg.)
Az emissziós előírások álal (is) kijelölt pályán haladva 100%-os villamosítás lesz az Alpine-nál is (ami nyilván plug-in hibridek és elektromos autók mixét jelenti). Nagyon izgalmas projekt egy elektromos sportautó fejlesztése, amit a Lotus-szal közösen készítenek. Az egyszerűbb kocsiknál a Renault-Nissan-Mitsubishi konszern szinergiáit ennél a márkánál is igyekeznek kihasználni, amit lehet, azt a CMF-B és CMF-EV platformon valósítják meg.
A márka ott marad az F1-ben - és 2025-re profittermelő business unit lesz belőle, legalábbis a tervek szerint.
Mobilize: Beyond automotive
Az új üzleti egység az új idők lehetőségeinek és kihívásainak szülötte. Hogy pontosan mit is fognak csinálni, akik itt dolgoznak, még nem egészen világos, de a Renault profitra számít a flottás adatok elemzéséből és monetizálásából, az energiaszolgáltatásból és mindenféle, ma még talán fel sem talált ügyféligény-megoldásból. Mindebből a márkacsoport 2030-ra bevételeinek több mint egy ötödét várja!
A Mobilize nagyratörő terveit olyan, a mobilitáshoz kapcsolódó lehetőségek kiaknázásával teljesítené, mint az autóban töltött idő kihasználása (állítólag jelenleg ennek 90%-a holtidő az utazók számára), a járművek másodlagos piacán való intenzív jelenlét (ha jól értelmezzük a "jobb maradványérték-kihasználás" kifejezést, pénzügyi szolgáltatások, car-sharing megoldások, régi járművek felújítása, újjáalkotása.
Ezzel fog hát telni a Renault következő öt éve. Kíváncsian várjuk a 2025-ös beszámolót az eredményekről! Akit esetleg érdekel a teljes sajtótájékoztató a maga 3 óra 8 perces hosszában, itt tekintheti meg (felhívjuk a kedves nézők figyelmét a lenyűgözően érzelemgazdag mimikai üzeneteket közvetítő jeltolmácsra!)