Az új cégvezér, a Seattól érkezett Luca de Meo meghirdette programját, ami egyelőre elsősorban a cég részvényesei számára izgalmas.

Renaulution: ez a kissé kényelmetlen szóvicc áll a francia autógyártó új forradalmi zászlaján. A Renault-csoport tavaly nyáron kinevezett új CEO-ja, Luca de Meo, aki korábban számos márkánál szolgált már (Seat és Cupra, Fiat-Alfa-Lancia-Abarth, Audi, Toyota) ma reggel kétórás online sajtótájékoztatón mutatta be, mit kíván kezdeni új játékaival az elkövetkező években.

A négy márkával (Renault, Dacia, Lada, Alpine) rendelkező Renault-csoport stratégiájának pénzügyi-üzleti, elsősorban a részvényesek számára fontos területein a cég stabilizálása, megújítása, profitabilitásának megalapozása majd 2025 után a ma még csak körvonalaiban, de azért egyre határozottabban formálódó új mobilitás meghatározó szolgáltatójává válás a cél. A fejlesztés, gyártás folyamatait újragondolják, amit lehet, központosítanak, az egyes márkák pedig egy nagy közös technológiai kosárból szedegethetnek majd saját vásárlóik igényei szerint.

Luca de Meo és a tervei a Renault-val

Ami autóvásárlóként, márkarajongóként vagy akár csak mezei autómániásként sokkal érdekesebb, az az egyes márkák új termékstratégiája. Hála istennek minden márka kapott egy-egy új szlogent, melyek esetenként kissé zavarba ejtőek.

Renault, La nouvelle Vague

A vague szó melléknévként franciául is, angolul is elsődlegesen homályosat, tétovát, bizonytalant, ködöset jelent. A stratégák valószínűleg inkább a francia főnévre gondoltak, ami "hullám", szóval a Renault-nál egy új hullám indul hamarosan. Ez a hullám elsősorban a C-szegmensben, a kompakt kategóriában való terjeszkedésben nyilvánul majd meg. A cég Európában, Dél-Amerikában és Oroszországban kívánja megerősíteni pozícióját az új modellekkel. A Renault továbbra is erős akar maradni akkumulátoros elektromos autók terén, de a hidrogénalapú mobilitás fejlődéséből sem akarnak kimaradni.

A márka nem csak termékek, autók gyártásában gondolkozik. Töltési megoldások, hidrogén-infrastruktúra-szolgáltatás: minden ott kavarog valahol az új termékfejlesztési tervek között.

Dacia és Lada: Tout. Simplement

A Dacia kicsit "coolabb" lesz, a Lada a robusztusságot, tartósságot hangsúlyozza majd, és persze mindkét budget-márka megmarad olcsónak, elérhetőnek. A Daciával megpróbálják áttörni a C-kategória "üvegplafonját", vagyis hamarosan érkezhetnek a Golf-kategóriás modellek, a kiváló ér-érték arányú üzleti autók a márkától. 2025-ig 7 kompakt Dacia/Lada modell érkezik. A gyártásban egyszerűsítés lesz, a jelenlegi 4 platformról átállnak egyre, a mostani 18 karosszériaforma helyett csak 11 marad.

A márkák megpróbálják újrateremteni legjellegzetesebb korábbi modelljeik legendáját - a Lada Niva például valamikor a közeljövőben biztosan új inkarnációjában kerül elénk. A Dacia és Lada kínálatában tovább erősítik a takarékos és jó CO2-mérlegű LPG-s modelleket, a Daciánál új lendületet kap a villamosítás.

Alpine: avant-garde

A legkisebb márka lesz minden, ami sport. A Renault versenysportja, a sportmodellek és persze az Alpine modellek mind a sportmárka égisze alá kerülnek. (Ez érdekes, mert Luca de Meo a Seatnál a Cupra márka létrehozásával pont ellenkező stratégiát valósított meg.)

Az emissziós előírások álal (is) kijelölt pályán haladva 100%-os villamosítás lesz az Alpine-nál is (ami nyilván plug-in hibridek és elektromos autók mixét jelenti). Nagyon izgalmas projekt egy elektromos sportautó fejlesztése, amit a Lotus-szal közösen készítenek. Az egyszerűbb kocsiknál a Renault-Nissan-Mitsubishi konszern szinergiáit ennél a márkánál is igyekeznek kihasználni, amit lehet, azt a CMF-B és CMF-EV platformon valósítják meg.

A márka ott marad az F1-ben - és 2025-re profittermelő business unit lesz belőle, legalábbis a tervek szerint.

Mobilize: Beyond automotive

Az új üzleti egység az új idők lehetőségeinek és kihívásainak szülötte. Hogy pontosan mit is fognak csinálni, akik itt dolgoznak, még nem egészen világos, de a Renault profitra számít a flottás adatok elemzéséből és monetizálásából, az energiaszolgáltatásból és mindenféle, ma még talán fel sem talált ügyféligény-megoldásból. Mindebből a márkacsoport 2030-ra bevételeinek több mint egy ötödét várja!

A Mobilize nagyratörő terveit olyan, a mobilitáshoz kapcsolódó lehetőségek kiaknázásával teljesítené, mint az autóban töltött idő kihasználása (állítólag jelenleg ennek 90%-a holtidő az utazók számára), a járművek másodlagos piacán való intenzív jelenlét (ha jól értelmezzük a "jobb maradványérték-kihasználás" kifejezést, pénzügyi szolgáltatások, car-sharing megoldások, régi járművek felújítása, újjáalkotása.

Ezzel fog hát telni a Renault következő öt éve. Kíváncsian várjuk a 2025-ös beszámolót az eredményekről! Akit esetleg érdekel a teljes sajtótájékoztató a maga 3 óra 8 perces hosszában, itt tekintheti meg (felhívjuk a kedves nézők figyelmét a lenyűgözően érzelemgazdag mimikai üzeneteket közvetítő jeltolmácsra!)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés