Meglepetésre a Pagani egy új szuperautót mutatott be, ami az olasz versenypálya után az Imola nevet kapta. Nem teljesen önálló modellről van szó, hanem a Huayra még kiélezettebb változatáról.

A legendás Zonda számtalan különkiadásban készült, és a jelek szerint az utódjával is hasonló tervei vannak a Paganinak.

A pályafutása vége felé tartó Huayra tavaly jelent meg a Roadster BC változatban, most pedig itt az Imola. A limitált széria az imolai versenypályáról kapta a nevét, ahol 16 ezer kilométert tesztelték az újdonságot, ami annyit tesz, mintha a 24 órás Le Mans-i versenyt futották volna le háromszor.

A motorja továbbra is a Mercedes-AMG-től származó 6 literes V12-es,

ami a Huayra hátuljában 730 lóerőre és 1000 Nm nyomatékra képes, de az Imolában a teljesítménye 827 lóerőre, a legnagyobb nyomatéka 1100 Nm-re nőtt. Az irdatlan erő hétfokozatú automata váltón keresztül jut a hátsó kerekekre, és a váltási időt is jelentősen lerövidítették.

Az Imola paraméterei mellett a formája is a versenyautókat idézi. Az elöl 20, hátul 21 colos könnyűfém kerekek mögé Brembo karbon-kerámia fékek kerültek, Pirelli Trofeo R abroncsokkal. A Pagani komolyan vette a súlycsökkentést,

ami 1,68 milliárd forintnak felel meg. Az ára mégsem rettentette el az érdeklődőket, ugyanis mind az ötöt már a bemutatója előtt eladták, mindenesetre a Pagani a genfi autószalonon még kiállítja az egyiket, hogy a halandók is a csodájára járhassanak.

Ez is érdekelhet:

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.