Szép és iszonyú erős. De mit tud még a Nissan prémiummárkájának kupéja?

Nem új márka az Infiniti – amely kb. ugyanaz a Nissannak, mint a Lexus a Toyotának –, csak Európában még nem kellően ismert. Bár kompakttól a luxuslimuzinig három méretben is kínálnak négy- vagy ötajtós kocsit, van kisebb és nagyobb crossoverük is, ha az a cél, hogy magukra vonják a figyelmet, ez a tökéletes forma:

Ez az Infiniti által egyszerűen csak prémium sportkupénak nevezett Q60-as. Aki most ismerkedik a márkával, nem fogja rávágni, hogy tipikus Infiniti, de hogy valami szép, sportos, és valószínűleg drága holmi, az biztosan feltűnik.

Sok az ötletesen hajlított fémlemez, a hűtőmaszk annak ellenére hangsúlyos, hogy nem szívta be a kupé orrának jelentős részét, ahogyan a Lexus a sajátjának, és úgyis jók az arányok, hogy nem annyira hosszú az orra és rövid a fara, ahogyan az a Kupétervezési kisokosban minden bizonnyal olvasható. Modern, felismerhető, egészében és részleteiben is szép forma – ez biztosan nem áll a Q60 sikerei útjába.

Mert bár a prémium sportkupék piaca maga a sivár néptelenség az SUV-szektorhoz képest, a német nagyok mind ott vannak, ahogyan a Lexus is, a puszta jelenlétnél tehát sokkal többre van szükség. Nem is cécózott az Infiniti, és a 211 lóerős alapváltozat mellett rögtön ragadozni küldött egy szintén benzines, de háromliteres, dupla turbós V6-ost, 405 lóerős teljesítménnyel, összkerékmeghajtással és hétfokozatú automata váltóval. Ez a Q60S 3.0t, amely a konkurensek közül is a nagyobb motoros, és persze drágább modellek vevőit akarja elcsábítani.

Ezek a vevők nemcsak abban azonosak, hogy képesek egyetlen, korlátozott praktikumú autóra elkölteni több tisztességes családi autó árát, hanem csoportszinten igényesek is. Akár még előny is lehet, hogy a nálunk sokszor rossz asszociációkat ébresztő ismert prémiummárkák mellett létezik egy ritkább, de nem gyökértelen alternatíva is, ám az érdeklődés gyors elzárkózásba fordulhat át, ha aztán nem sikerül megugrani a szintet.

A prémiumság lényege pedig sokkal inkább a hogyan, mint a mit. Az impozáns számok – öt másodperc nulláról százra, 250-es végsebesség, 475 Nm nyomaték – száraz adatok maradnak, a magas felszereltség pedig csak egy unalmas lista, ha a vezető nem érzi, hogy mindezt egy kifinomult technika magabiztosan nyújtja.

Nézzük, hogyan adja ezt elő az Infiniti! Beülve nem csap meg a jövő fémesen hideg szele, noha monitorból rögtön kettő is van: a felülre süllyesztett alatt van egy másik érintőképernyő is – szerencsére a leggyakrabban használt klíma- és hifivezérlés külön gombokat kapott –, kézifékkar viszont nincs, ami nem olyan furcsa már, az viszont igen, hogy gombja sincs, mert amerikai-mercedeses módra pedál működteti.

A sportosságot leginkább a kevlárszerű, de lilás műanyag burkolatok hivatottak kifejezni, és a helyzet motorindítás után sem fokozódik. Nehéz lenne kizárólag az akusztika alapján elhinni, hogy ez bizony egy négyszáz lóerős kocsi, ami feltűnhetett az Infinitinek is, ezért aktív motorhang-erősítéssel mutatják meg kicsit jobban, milyen szépen is jár a V6-os.

Ami hallgatózással nem megy, pedálnyomásra rögtön kiderül. A Q60S-nek az 1,8 tonnás saját tömege akkora teher, mint a bringásnak a gépjárműadó: bármilyen fordulatszámról tol, és mivel a hátsó kerekek mellett szükség szerint az elsőkre is jut nyomaték, a gyorsulás nem fenékcsóválós élet-halál harc, hanem sima ügy, még úgy is, hogy a hétfokozatú, hagyományos automata váltó nem az a kapkodós fajta.

Sajnos a japán mérnökök elkövették azt a hibát, hogy a nálunk rettenetes ritka, úgynevezett „jó minőségű útra” optimalizálták a futóművet, azon a burkolaton viszont, amit az egyszerűség kedvéért mi csak útnak hívunk, még standard módban is rázós az élmény.

A Q60S egyik technikai csemegéje a Direct Adaptive Steering, magyarul közvetlen adaptív kormányzás, még magyarabbul az elektronikus kormányzás, amely digitálisan továbbítja a jeleket a kormány és a kerekek között, másodpercenként több száz apró korrekcióra képes, így elvileg mindig ideális az áttétel. A rendszer működéséből a gyakorlatban nem érződik semmi, ami rendben is van így, elég, hogy jónak érezzük a kormányzást.

Lassan meg kellene válaszolni a kérdést: mire és kiknek való az Infiniti Q60S? Azoknak, akik csak ritkán utaznak kettőnél többen, és a vezető annyira jóban van az utasával, hogy egymás mellé ülnek, előre. Azoknak, akik nem a gumik egy részét akarják szerpentinekre kenni, hanem egy, a szükségesnél azért jóval erősebb kocsira vágynak, amely hosszabb távon és városban is otthonosan mozog. Találni ilyeneket az Infiniti kupén kívül is, ám a dúsan felszerelt tesztautó ára is alig lóg túl a húszmillió forinton, aminél a német konkurensek jóval bátrabban árazzák a hasonló teljesítményű autóikat.

Nem éri el mindenben a prémiumautók szintjét, de rá lehet érezni a stílusára, és mellette szól még a viszonylagos különlegessége is. Biztosan érdeklődnek majd a vezetőjétől, hogy mégis mi ez a furcsa emblémájú, nagyon szép autó. Ha nem akar válaszolni, nem épp illedelmesen, de másodpercek alatt messze maga mögött hagyhatja a kérdéseket.

(Fotó és videó: Tóth István)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés