Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Frissebb, üdébb, korszerűbb, a legendás megbízhatóság, strapabíróság pedig állítólag marad a régi.

A Toyota platós kisteherautója az elpusztíthatatlanság négykerekű szimbóluma világszerte már ötvenkét éve. A Hilux látványos expedíciókon hódította meg az Északi-sarkot, az izlandi vulkánokat és az Antarktiszt, 2019-ben megnyerte a Dakar-ralit és azt is kibírta, amikor a TopGear műsorában a tengerbe süllyesztették, majd felvitték egy toronyház tetejére, és felrobbantották alatta az épületet.

Az 1968-ban bemutatott modell jelenlegi, nyolcadik generációja alapos frissítőkúrát kapott. A legfontosabb funkcionális újdonság, hogy immár az összes modellváltozat, a négyajtós kivitel is megkapta a hivatalos egytonnás teherbírást és  3,5 tonnás vontatási minősítést.

Két korábbi generáció - a lényeg nem változott

Új motor is érkezik a Toyota pickupjához a jelenlegi egyedüli 2,4 literes, 150 lóerős dízel mellé: egy 2,8 literes, 204 lóerős, 500 Nm leadására képes négyhengeres dízel, amivel a típus végre versenyképes hajtásláncot tud felmutatnia Ford, Volkswagen és Isuzu nagyobb motorjaival szemben is. Az új motort csak az Extra Cab és Double Cab változatok kapják meg, hatfokozatú kézi vagy automata váltóval, kötelezően összkerékhajtással.

Az új Hilux kívülről elsősorban új LED-es fényszóróiról és hátsó lámpáiról lesz felismerhető, de három új szín és egy új, feketére fújt 18-as felnigarnitúra is bekerül a katalógusba.

A kabinban a legfeltűnőbb újdonság az áttervezett műszeregység és a 8 coll képátlójű érintőképernyővel ellátott infotainment rendszer, Apple CarPlay and Android Auto kompatibilitással.

Az új Hilux tervezői arra törekedtek, hogy az alvázas autó masszív teherbírása és legendás off-road képességeinek megőrzése mellett tovább finomítsák az országúti menetkényelmet. A lengéscsillapítók áthangolták, a laprugókötegeket és azok bekötési pontjait áttervezték, állítólag így a talajegyenetlenségek vagy a kátyúk okozta ütések kevésbé érezhetők az utastérben. A zajkomfortot és a fogyasztást javítja, hogy a motor alapjárata 850-ről 650 1/perc értékre csökkent. A menetdinamikai elektronika is frissült, a továbbfejlesztett VSC rendszer a kétkerékhajtású alapmodellben már elektronikus diffizár-funkciót is tud.

A Hilux-sorozat csúcsmodelljeként kínált, extrakabinos és duplakabinos kivitelben kapható Invincible modellváltozatot eleve az elsősorban személyautós használatban gondolkozó pickup-vásárlóknak alakította ki a Toyota. A frissített Hilux csúcskivitelében exkluzív műszeregységet, fekete metálfényezésű és feketére krómozott betéteket találunk. A duplakabinos kivitelben elegáns kék fény világítja meg az első és hátsó ajtókárpitokat, az üléseket kéttónusú, perforált bőr kárpitok borítják.

A Toyota Hilux a világ kedvenc pickupja, a január és május közötti kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon kategóriájában 36,7%-os piaci részesedéssel első helyen áll. A felfrissített változat idén ősszel érkezik a hazai szalonokba.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.