A hétüléses után a Grand Cherokee rövidebb változatát is bemutatta a Jeep, a minden eddiginél modernebb szabadidő-terepjáró a típus történetében először konnektorról tölthető hibrid hajtással érkezik.

A Jeep idén év elején leplezte le a Grand Cherokee új generációját, és a bemutatót rögtön a hosszabb, hétüléses modellel kezdte.

Most pedig megérkezett a Grand Cherokee rövidebb, ötüléses változata, ami a technikájával is újat mutat, hiszen a típus három évtizedes történelme során elsőként konnektorról tölthető kivitele is lesz.

Az ötüléses Grand Cherokee nemcsak az ülések számában különbözik a hétszemélyes testvérétől, hanem a karosszériája is eltérő.

A 4,91 méteres hossza kilenc centivel nagyobb az elődjénél, de 29 centivel rövidebb a hétülésesnél, aminél a 2,96 méteres tengelytávja is rövidebb lett 13 centiméterrel, a szélessége és magassága ugyanakkor nem változott.

A dizájnja ismerős lehet a hétüléses modellről, azaz a rövidebb Grand Cherokee is szögletesebb formájú lett, laposabb fényszórókkal és hűtőmaszkkal, a fénycsík alakú hátsó lámpákat fekete sávval kötötték össze, és a hátsó szélvédő is laposabb szögben áll.

A Jeep arra a hátsókerék-hajtásos padlólemezre építette, amit az Alfa Romeo Stelvio is használ.

A belső tér nagy előrelépésnek számít a 10,3 colos képernyőre vetített műszerekkel, az infotainment 10,1 colos érintőképernyőjével, és

felszereltségtől függően az utas elé is kerülhet egy 10,25 colos érintőképernyő,

a szélvédőre színes head-up display vetít. A kényelmes bőrfotelek nemcsak szellőztethetők, de masszázsfunkciót is kaptak.

A Grand Cherokee újdonsága, hogy plug-in hibrid változatban is készül.

A 4xe modell hajtáslánca egy kétliteres, négyhengeres benzinmotorból és két elektromotorból áll, a kombinált teljesítmény 380 lóerő, a maximum nyomaték 637 Nm. A fedélzeten lévő 17 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 40 kilométert tehet meg teljesen elektromosan a Jeep.

Ha inkább a vonóerő számít, akkor érdekes lehet a Grand Cherokee alapmodellje, ami 3,6 literes V6-ost kap 297 lóerővel és 353 Nm-rel, ez a változat 2,8 tonnát vontathat. A legizgalmasabb mégis az 5,7 literes V8-as, ami 362 lóerőre és 529 Nm nyomatékra képes,

a Jeep hagyományai szerint pedig többféle összkerékhajtás és légrugózás is választható a típushoz.

A Jeep a legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel is teletette a Grand Cherokee-t, aminek a felszereltsége sávban tartó és dugóban araszoló rendszert, 360 fokos képet adó és éjjellátó kamerákat, digitális visszapillantó tükröt és vezeték nélküli telefontöltőt adhat.

Az újdonság jövőre érkezik az európai piacra, nálunk a zöld rendszámot is megkaphatja.

Ez is érdekelhet:

A Grand Cherokee-nél is hatalmasabb Jeepeket mutattak be

A Wagoneer és a Grand Wagoneer igazi monstrum lesz, hozzá illő motorral.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában